FLORA var modig - boktips

Helgens boktips! I veckan har jag läst Emily Barrs första ungdomsbok Flora Banks förlorade minne. En liten annorlunda historia om anterograd minnesförlust, vilket innebär att man glömmer allt som hänt efter ett par timmar. Flora var med om en bilolycka och skadade hjärnan så att hon endast kommer ihåg vad som hände före bilolyckan.  
 
"Flora Banks lider av svår minnesförlust. Hon minns ingenting från dag till dag, hennes armar är fullklottrade med saker hon inte får glömma. Så kysser hon någon hon inte borde kyssa. Det är det första hon kommer ihåg sedan hon var tio år. Men han är borta. Flora blir besatt av att hitta killen hon kysste och sökandet tar henne ut på en farlig resa. För vem kan man lita på när man inte ens kan lita på sig själv?"
 
 
När jag började läsa boken trodde jag att det skulle handla om det gamla vanliga, hon glömmer allt som hänt, hon kommer sedan att återfå sitt minne bla bla bla. Men oj så fel jag hade. Jag måste skvallra om att boken slutade inte alls som jag hade tänkt mig. Nu måste ni läsa denna så att ni vet vad jag pratar om. Slutet gjorde att jag älskade boken ännu mer! ♥
alfabeta - boktips - böcker - emily barr - flora banks förlorade minne - the one memory of flora banks
4
Sandra Leone

Den låter megaspännande!

Svar: den var mycket läsvärd!!
Hemma Hos Felicia

Maria

Det där låter som en bra bok. Måste kollas upp :)

Svar: Oh ja!! :D
Hemma Hos Felicia

NATALIA

Måste läsa!

Felicia

måste kolla närmare på den :D