HELLO WEEKEND

Helgen börjar gå mot sitt slut, nu är det dags att förbereda sig inför en ny vecka med nya möjligheter. För mig innebär det att två inlämningsarbeten ska vara klara, en presentation ska förberedas samt ett seminarium som jag ska ha läst x-antal sidor till och förberett diskussionsfrågor. Jag kommer ha gott om saker att göra nästa vecka! Som avslut på denna vecka kommer jag att summera helgen i ett par bilder:
 
 
Min favoritfrukost! Den slår allt! Jag älskar kombon med yoghurt, någon frukt (helst flera), blåbär och lite nötter. Jag får aldrig nog av den. Skulle bra kunna leva på detta resten av mitt liv. Det är detta jag ser framemot varje morgon när jag vaknar. Har ni något i matväg som ni aldrig skulle kunna tröttna på?
 
 
Jag har ritat. Jobbat på en ny tavla som nu hänger vid mitt nattduksbord. Lite hösigt och nytt känner jag. 
 
 
Jag har sett Divergent för första gången! Jag har dock läst boken och blev nu sugen på att läsa bok nummer 2. Kanske det får bli höstens projekt? 
 
 
Medan jag såg Divergent mumsade jag på lite lösgodis från Hemmakväll tills påsen tog slut. Hade suktat efter detta fredagsmys hela veckan och unnade mig en rejäl påse!! Det var jag värd efter en vecka med massa plugg. I början av veckan var jag inte hemma förrän klocka 19. Vi snackar intensiva pluggdagar. Men eftersom att jag inte kan plugga hemma får man sitta i skolan rätt länge. 
 
 
 Jag har bäddat med nya rena lakan och läst en massa. Bästa känsla är en nybäddad säng!
 
 
På lördagen cyklade jag in till stan, lämnade in en biblioteksbok och passade även på att lyxa till lunchen lite extra. Det behövs verkligen i detta ruskväder. Fy! 
 
 
Jag hade planerat att bänka mig inne på Kulturbageriet men det var så smockat med folk att jag fick ändra mina planer. Jag var så hungrig att det fick bli Waynes Coffee, det låg närmast och deras sallader är riktigt goda. Jag beställde en fetaostsallad med rödbetor. En massiv tallrik, helt värt sitt pris. Och gott var det. 
 
 
Idag (söndag) tittade solen äntligen fram! Såklart att man måste söka sig ut på en promenad efter frukosten. Det var så underbart. Hade helt glömt bort hur solens strålar kändes mot huden. Den värmde och jag njöt verkligen till 100%. Denna sol ska jag leva på hela veckan! ♥
 
 
Och sist men inte minst, en väldigt oattraktiv bild på min söndagsmiddag. Men jag lovar er, den var godare än den ser ut. Jag gjorde en böngryta som jag åt med couscous, lite kött jag hittade i frysen samt harricot vert, sparris och mozarella. Jag lag upp det snyggt, men när jag kom på att jag kanske borde ta en bild hade jag rört om allt (mitt liv i ett nötskal). Men det var supergott och blev av till morgondagens lunch. Det är det bästa! ♥
 
Kvällens planer: Netflix. Tv-serier och något gott att käka. En perfekt söndagkväll! ♥
Helg - Umeå - Wayne's Coffee - böngryta - choklad - divergent - fetaostsallad - fredagsgodis - fredagsmys - frukost - hemmakväll - höstinspirerad - höstmys - middag - morgonpromenad - mozarella - netflix - rita - rådhusparken - rödbeta - söndagsmorgon - yoghurt
5
Film&serier bloggen

Vad duktig du är på att rita, jättefin bild !

Svar: tack snälla!! så glad jag blir!! :)
Hemma Hos Felicia

Ida - foto & häst

Så härliga bilder! Och maten ser jättegod ut :) Äter aaalltid ägg till frukost, helst äggmacka men annars äggröra eller stekta, tröttnar aldrig, så lätt och sååå gott!

Svar: ååh äggmackor!!!!det bästa!! :D
Hemma Hos Felicia

Celine

Ser ut som världens mys!

Svar: hihih!!
Hemma Hos Felicia

ISA

Dina bilder/dagar är så galet fina hörrdu! Vill bara hoppa in i ditt liv och hänga med en dag ;)

Svar: ååh men tack snälla!!! Så glad jag blir! :D
Hemma Hos Felicia

Denise Taylor

Blev ju hungrig nu!

Svar: hahah ja men det ser ju så gott ut!
Hemma Hos Felicia