Hummus med tahini

I helgen testade jag att göra en hummus. Jag följde receptet i systrarna von Sydows nya kokbok och det blev så himla gott. Jag har nog en ny favorit, och det bästa är ju att man kan äta den med precis allt. Idag t.ex. mumsade jag på lite morötter och selleri och doppade dem i min hummus. Igår åt jag hummusen tillsammans med min nudelrätt. Det finns oändliga kombinationer, inga dåliga! Bara att experimentera! 
 
 
Det jag använde till hummusen var:
 
1 burk kikärtor
2 msk tahini
1 vitlöksklyfta
saft från ½ citron 
1 dl mandelmjölk (ursprungligen skulle det vara turkisk yoghurt men hade inte det hemma)
1 msk rapsolja
salt och peppar
 
Mixa sedan alla ingredienser till en len smet. DONE! Jag toppade med lite chiliflakes men går lika bra med någon krydda! ♥
Små stunder med systrarna von Sydow - Systrarna von Sydow - hummus - recept - tahini
6
Jenny

Älskar hummus, äter det med typ allt haha!

Jenny

Älskar hummus, äter det med typ allt haha!

Film&serier bloggen

mmm, hummus det är gott det!

Svar: åh ja verkligen!!!
Hemma Hos Felicia

corneliaeriksson.blogg.se

Mums vad gott!

Svar: så himla gott!!
Hemma Hos Felicia

JUNITJEJ

Det ser så gott ut!

Ida Jansson

Åh hummus är såå gott!!

Svar: åh ja!!! :D
Hemma Hos Felicia