TVÅ VECKOR SEDAN

Det har gått någon vecka sedan min mamma var här och hälsade på. Tiden springer iväg som vanligt men tänkte visa er ett par bilder från mobilen från den helgen. Vi maxade verkligen helgen, försökte hitta på så mycket vi bara kunde. Det blev självklart massa god mat (kanske för mycket gott), shopping och kvalitetstid till 100%. ♥
 
 
Vi strosade på stan, jag fotade fina blommor utanför Granit. De var så otroligt fina och höstiga. Vi promenerade också mycket inne i stan och upptäckte nya gator och platsere. Medan vi promenerade passade vi på att ta en kaffe. 
 
Jag passade på att tipsa lite om födelsedagspresenter, flera kokböcker som jag velat ha och lite andra grejer. Och bilden till höger ska representera mamma när hon blir "hangry" haha. 
 
 
Vi njöt av goda hotellfrukostar på Hotel Aveny. Massa frukt, yoghurt, nötter och torkade frukter i form av blåbär, mango och persika. Kunde inte ha startat dagen på ett bättre sätt. 
 
 
Vi promenerade genom Haga, hittade en supermysig park där jag hittade en ny kompis.
 
 
Det var så vackert ute med alla färger. Dock kunde man ju ha önskat att solen skulle titta fram men sån tur hade vi inte. Vi promenerade ett bra tag och såg många nya coola platser. Umeå är verkligen en vacker stad. Den kan erbjuda det mesta. Fina caféer, mysiga promenadstråk, underhållning och flera olika träningsmöjligheter som passar alla. Ibland kan jag bli förvånad hur mycket som händer här i staden! 
 
 
En sen kväll tog mamma och jag en drink nere i lobbyn på Hotel Aveny.
 
 
Och vi hann även med min favoritlunch på ett av mina favoritcaféer i stan. Vi lunchade inne på Rost, jag tog min vanliga färskosttallrik med rostade mandlar. Massa bönor, quinoa, hummus, linser... Så himla gott. En mycket mättande lunch! 
 
Perfekt avslut på en lyckad helg! 
Hotell aveny - Rost - Mat & Kaffe - Umeå - haga - hotellfrukost - kaffe - lunch
1
Amanda Jona [FOTOGRAF]

Kul att få se, såg riktigt härligt ut! :)

Svar: Hihi, det var det. Alltid roligt när mamma är på besök! :)
Hemma Hos Felicia