Vad jag konstaterat vecka 40

God morgon! Sista dagen på veckan, dagen man ska njuta av innan man måste påbörja alla måsten. Nästa vecka har jag flera hemuppgifter som måste göras och måste verkligen försöka bygga upp lite motivation. Men eftersom att det är veckans sista dag ska jag nu summera vad jag konstaterat under veckans gång: 
 
1. Kaffe hjälper verkligen mot huvudvärk
Tro det eller ej, men jag har nu konstaterat att två koppar kaffe kan bota min huvudvärk. Som sagt har jag dragit ner på min kaffekonsumtion och dricker nu 1-2 koppar i veckan så när min huvudvärk bröt ut i tisdags så var jag illa tvungen att köpa en kopp kaffe på universitetet. Och vips så var huvudvärken borta. Vilket mirakel! 
 
2. Disney-musik kan höja humöret
En dag (det kan ha varit den jobbiga tisdagen) så var humöret inte det bästa, pluggmotivationen var långt borta och jag satt mest i skolan och suckade, försökte ta itu med lite uppgifter men kom inte riktigt igång. Jag fick helt plötsligt en känsla för disney-musik, satte på min disney-playlist och kände hur humöret svängde, att jag äntligen kom igång med uppgiften. Det  var nog soundtracket till den nyaste Beauty & The Beast filmen som räddade mig! 
 
3. "You see, but you do not observe" - Arthur Conan Doyle
Ett citat jag stötte på i en av mina skolböcker. Ett citat som fick mig att inse att jag ibland inte tar in vad som händer här och nu. Att jag mest låter dagen springa iväg, ibland så längtar jag tills klockan slår 20:00 så jag kan sätta på detdär efterlängtade serieavsnittet... Men vad händer där emellan? Tid som jag bara låter springa iväg utan att jag tar tillvara på den. Något jag måste jobba på. Kanske försöka lyssna på någon lärorik podcast eller ta en kvällspromenad. 
 
4. Det bästa lördagstidsfördrivet innefattar kaffe + bok
I lördags började jag min dag inne på biblioteket. Jag var tvungen att lämna in ett par böcker så jag passade på att slinka in till Kulturbageriet som ligger intill, köpte en kaffe och satte mig vid ett bord och läste ett par timmar. Jag blev så in i min bok att jag hade svårt att sluta. Det måste nog vara mitt nya helgtidsfördriv. Speciellt när man får lämna hemmet och sätta sig i en ny miljö!
 
5. Morgonpromenaden kan rädda dagen
När jag vet att jag har en lång stillasittande dag framför mig har jag börjat dagen med en morgonpromenad på 30 minuter för att låta hjärnan andas frisk och ny luft samt att få igång kroppen. Det har gjort att jag har kunnat fokusera bättre på plugget och känt mig mer motiverad. Morgonpromenaden kan göra underverk. Stig upp en halvtimme tidigare och gör det bästa utav dagen. 
 
6. Animerade halloweenfilmer är en favorit
Denna vecka har jag tjuvstartat halloweenfilm-tittandet med två animerade halloweenfilmer. Så mysigt att avsluta dagen på det sättet. Har så många halloweenfilmer jag vill se i år så det är nog bra att jag redan börjat! 
 
7. Maleficent 2 
En underbar nyhet jag kom över idag, att det ska göras en Maleficent 2. Woho säger jag bara. Jag och mamma har redan bokat in en biodejt!! Inget datum för filmen är ännu planerat så jag antar att det lär ta nåt år innan den är klar! 
 
Vill önska er en fin söndag!! ♥
Maleficent - disney - halloween - hälsa - lista - morgonpromenad - söndagslista
7
Erika

Vad fin du är! :)

Svar: ååh tack desamma finis!!
Hemma Hos Felicia

ISA

Men guu har du inte konstaterat det där med kaffet förrens nu?! haha, jag är ett monster om inte jag får kaffe en dag ;) Vilket roligt typ av inlägg, så fina bilder på dig också! håret <3

Svar: haha jag måste vara så efter!! Men nu är jag iallafall en erfarenhet rikare! :) och tack så mycket!
Hemma Hos Felicia

Sara

Ellerhur :D
Kul inlägg!

Svar: hihi tack!!
Hemma Hos Felicia

Danielas Dagbok

Åh vad vackert hår du har!

Svar: tack så jättemycket Daniela!! :)
Hemma Hos Felicia

Jarina

Nummer 1 och 5, håller med! :)

Celine

Åh men älskar att lyssna på Disney när jag är nedstämd!

Svar: det är det bästa! ångesten försvinner!!!
Hemma Hos Felicia

Ida - foto & häst

Men så fin du är!

Svar: åh tack desamma finis!
Hemma Hos Felicia