FROZEN BANANAS

God morgon! Ännu en dag då man vaknar upp till dimma och elakt gråa moln. Ja, bara att bita ihop. Jag har ändå två dagar av tentaplugg att se framemot så kommer ändå att spendera dagarna inomhus. Tänkt att dagarna bara rusat iväg och att det nu är dags för tenta. 
 
Men jag vill iallfall börja denna måndag med ett tips, ett tips som kaske inte är något nytt för många men jag hade inte provat på det tidigare så då måste det nog finnas flera där ute. Förra veckan insåg jag av ren förskräckelse att jag hade tre stycken bananer i kylskåpet som höll på att bli dåliga och att jag inte hinner äta upp dem innan de bli oätbara. Då slog det mig att jag delar dem på hälften och stoppar in dem i frysen, då håller dom sig lite längre och jag kan ta upp dem och äta dem när jag vill.
 
 
Och det var en utmärkt idé ska jag säga er. Eftersom att bananerna är frysta blir det ett annat tuggmotstånd och tillför annan textur till min frukost. Även smaken förändras lite grann, blir så himla gott. Perfekt lösning för extremt mogna bananer! 
 
Är det någon annan som testat? 
Indiska - bananer - frukost - tips - yoghurt
2
Saga

Joodå! Frysta bananer är ju typ bäst, funkar överallt! Har fått höra från familj att jag är helt konstig som sysslar med det och samma sak från mina bananogillande vänner, haha! Medan jag känner fler som vi också! Måste ta och frysa lite banan snart igen :)

Madde

Joo!! Alltså blir ju helt klart bäst då man mixar smoothies, konsistensen blir så mycket krämigare <3 Brukar dock skiva bananerna färdigt förrän jag ställer in i frysen, tips!

Svar: Tack så mycket för tipset Madde!! <3
Hemma Hos Felicia