pasta, pizza & pesto

När det är fredag så vill man lyxa till det. Mamma och jag bänkade oss inne på en våra favoritrestauranger i stan, beställde in lite gott vin som vi njöt av medan vi väntade på vår middag. Det var rätt mycket folk denna kväll och det tog ett tag innan vi fick vår mat, men det gjorde inget. Vi var positiva och glada hela kvällen. Maten är verkligen något att vänta på, och dessutom hade jag ju fint sällskap med mig! 
 
 
Mamma valde deras Crudo pizza med parmaskinka, soltorkade tomater, ruccola, Västerbottensost, mozareller och oliver. Jag smakade lite av den och den var underbart god. Jag har en förkärlek till parmaskinka! ♥
 
 
Jag valde min absoluta favorit, Parma Tagliatelle. Pasta med pesto, parmaskinka, rostade grönsaker, ricotta och ruccola. Jag får aldrig nog av den rätten! Ni ser ju hur glad jag blev när maten anlände! 
Vezzo - crudo - parma tagliatelle - parmaskinka - pasta - pizza