CITY HOTEL

Innan jag anlände till min praktikplats bodde jag, mamma och pappa på ett hotell inne i Sollefteå. Det var ju en helt ny stad för oss så självklart så passade vi på att bo centralt och gå runt lite. Vi bodde på City hotell, ett simpelt hotell precis mitt i stan. Nära till allt, mataffär, restaurang, osv. 
 
 
Man hade en bra utsikt över centrum. Väldigt fina och mysiga hus. Det fanns inte så många affärer, men ett och annat fanns att inspektera. VI var dock så trötta så vi gick en vända innan vi bestämde oss för att gå och käka istället. 
Dethär var ju lite roligt. Vi fick ett rum med högsäng, vilket var rätt mysigt. Madrasserna var dock supersköna. 
 
 
Ja, det var inte precis befolkat när vi kom. Det fanns ingen personal på hotellet när vi kom ca 16:00 på en lördag, utan vi var tvungen att ringa för att få en kod och nycket för att ta oss in på vårt hotellrum. Och under hela vår vistelse träffade vi endast en annan familj. 
 
 
Vi åt inne på Appelbergs, så himla god mat och mysig miljö. Denna restaurang kan jag varmt rekommendera. Jag beställde en halloumi burgare med rotfruktsstrips. SÅ. GOD. Efteråt drog vi till Ica för att köpa lite god efterrätt. Vi lyxade verkligen till det denna lördag. 
 
 
Denna trappa möttes man av när man klev in i restaurangen. Hur vackert? Här skulle man kunna ha en riktigt grym photoshoot! 
 
 
Innan vi lämnade hotellet tidigt på söndagsmorgonen hann vi med en hotellfrukost. Den var simpel med lite yoghurt, vitt bröd och hårdbröd, ägg och lite pålägg. Ja, så man klarar sig helt enkelt. Kanske inte den lyxigaste frullen, men vi var nöjda och kunde gå därifrån mätta! 
city hotell - halloumi burgare - hotell appelbergs - hotellfrukost - middag - rotfruktsstrips - sollefteå - yoghurt