I LÅNGSELE

I helgen gjorde jag en liten utflykt till Långsele. Eftersom att jag hade en lång helg framför mig bestämde jag mig för att utforska området här runtomkring. Så jag hoppade på cykeln och styrde kosan mot Långsele. Det var ett par nerförsbackar och ett par uppförsbackar och jag hade en cykel utan växlar. Så uppförsbackarna var rätt jobbiga och nerförsbackarna kändes underbara. Men det var minsann en rolig eftermiddag. 
 
 
Det finns så många stora och fina egnahemshus här i Österås. Detta hus är nog min favorit. De har nog den perfekta utsikten och huset är gigantiskt. Var bara tvungen att fotografera det. Här skulle jag bra kunna bo i framtiden! 
 
Jag tog en sväng förbi Långsele kyrka, gick omkring en stund på kyrkogården och njöt av utsikten. Och kyrkan var fin den med! 
 
 
Jag tog en sväng förbi ICA, strosade lite i centrum och satte mig på en bänk vid en skola för att pausa en stund, läsa några rader och förbereda mig för min hemfärd. Mörka moln hade börjat ta plats på himlen och jag kände mig nästan tvungen att hoppa på cykeln om jag inte ville ha regnet över mig. 
 
 
Undra vart det bär av här näst? Det är alltid lika roligt att utforska nya kommuner och städer. ♥
långsele - långsele kyrka
2
PJ:s byffé - från by till fe

Visst är det spännande att utforska nya trakter och orter. Nästa utflykt måste väl bli ned till Ångermanälven? Det blir intressant att se dina bilder för det är fina trakter däromkring. Synd att du inte har bil annars hade du kunnat göra ännu längre bort-utflykter. Hela Höga Kusten är fulla av fina vyer och landskap. Eller turistvägen längs med Ångermanälven mot Näsåker. Börjar vi Ed.

Rebecka Lindström

Blev så inspirerad utav detta inlägg. Underbart att upptäcka nya platser! Bilden på det stora huset tittade jag på länge, åå. Så fint. Drömmde mig bort att det var jag som bodde i huset haha.
Kul att ha hittat din blogg :)

Svar: ååh tack fina du!!
Hemma Hos Felicia