LÅTLISTAN 2.0

God morgon på er! Idag kör vi på en lista, nämligen Sevendays låtlista. Alltid roligt med lite listor: 
 
Min favoritlåt just nu: 
Soundtracket till den nyaste Tomb Raider filmen, Survivor med 2WEI. Det är en otroligt grym cover på Destinys Childs låt. Den ger mig praktiskt taget rysningar! LYSSNA PÅ DEN NU PÅ EN GÅNG.
 
Den bästa låten för en roadtrip:
Kanske inte bästa låten men bästa playlisten. På en roadtrip föredrar jag att lyssna på låtar som ALLA i bilen kan. Det är viktigt så att alla kan sjunga med. En klassiker är att lyssna på en throwback-playlist, antingen en som redan finns på Spotify eller en som du själv har gjort med några gamla godingar. Det gör roadtripen 1000 gånger roligare. 
 
Den bästa danslåten:
I Love It med Icona Pop. Påminner mig om min ungdom och är även min och Elins  låt som vi rockade loss till på dansgolvet. Den får mig alltid att röra lite extra på höfterna! 
 
En låt jag hatar:
Shuffla med Samir & Viktor
 
 
Det här lyssnar jag till för att bli på bättre humör:
Det här kanske är lite konstigt men jag blir oftast på bättre humör när jag lyssnat på soundtracks till serier, helst tecknade serier. Det framkallar alltid fina minnen och det får mig alltid på bra humör. 
 
Min senaste artistupptäckt.
Simon Damoah
Whissel
Trinix
Cash Cash
 
Låten som skulle vara mitt livs soundtrack:
Pay attention/In a world of my own - Kathryn Beaumont från Alice in Wonderland
 
Det här blir årets sommarplåga:
Något från John De Sohn, hans nysläppta låt Go to sleep är rätt bra och kan bli något man lyssnar på en sen sommarkväll. Kanske inte en sommarplåga, men absolut något man kommer lyssna på i juli. 
 
 
En låt jag älskar att träna till:
Jag har en favoritträningsplaylist som man kan hitta på Spotify. Den heter Träna till 00 talet. Alla gamla godingar med ett bra tempo. Perfekt för löprundan. Jag gillar att kunna sjunga med när jag tränar!
 
En bra jobb/skriv låt:
Alla instrumentala låtar från filmer eller tv-serier, funkar perfekt när man ska plugga!
 
Min musiksmak i tre ord: 
Inte.som.Din
 
bilderna hittas HÄR
2WEI - Alice in wonderland - Cash Cash - Simon Damoah - icona pop - john de sohn - lista - spotify - tomb raider