MIN PRAKTIK

På lördag bär det av. Från och med måndag nästa vecka kommer jag att påbörja min två månaders praktikperiod och jag är så förväntansfull. Ska bli så kul att få bege sig in i arbetslivet och få känna på hur det är att jobba som kostvetare på riktigt. Jag har tidigare nämnt att jag har en praktikperiod på inkommande och ni är verkligen nyfikna på var jag ska praktisera. 
 
Under de två kommande månaderna kommer jag att praktisera på Österåsens hälsohem i Sollefteå. Jag är så taggad på att få besöka och upptäcka en ny kommun i Sverige. Jag är så redo för att ta en paus från Umeå och ta del av nya platser och intryck. 
 
Detta kommer då innebära att jag är tvungen att säga upp min lägenhet här i Umeå eftersom att jag inte kommer att flytta tillbaka. Därav allt flyttkaos. Efter praktiken kommer jag att flytta tillbaka till Finland och då får jag helt enkelt se vad som händer. Inget är ännu planerat men jag tar dagen som den kommer. Jag känner ingen press inför sommaren utan jag ser det som en chans för mig att ta reda på vad jag vill göra i framtiden, var jag vill bo och jobba etc. 
 
 
 
Så nu i helgen kommer mamma och pappa och hjälper mig packa och på lördag beger vi oss mot Sollefteå. Det känns ändå tryggt att ha mina föräldrar med mig, samt att det blir en liten roadtrip. Vi kommer inte att träffas på två månader så får ta vara på denhär helgen. Jag uppskattar verkligen att de tar tid för att hjälpa mig med flytten och att de vill resa tillsammans med mig till Sollefteå, det är inte alla som skulle göra det. Det är det som gör dem speciella! ♥
 
Självklart så kommer jag att erbjuda en spännande uppdatering under de här två månaderna (ska vi hoppas på). En ny stad innebär nya ställen att utforska. Stay tuned för nästa vecka! 
Umeå - kostvetare - kostvetenskap - praktik - sollefteå - Österåsens hälsohem
6
Josefin

Spännande, ser fram emot uppdateringarna från Sollefteå!
Hälsohem lät intressant ;D Hade vart kul att se hur du kommer bo på det nya stället!

Anonym

Lycka till med flytt och praktik! Spännande att flytta till en annan stad 😊
/Petra

Anonym

Lycka till med flytt och praktik! Spännande att flytta till en annan stad 😊
/Petra

Nathalie

Vad spännande!! Lycka till =)

Kamilla

Lycka till med flytten och praktiken. Ha en fin fin fredag.

Joré Dirgélaité

Hoppas flytten går finfint och att du trivs med praktiken! :)

Svar: tack, hittils trivs jag superbra!!! 😍
Hemma Hos Felicia