TO THE CINEMA, ALONE?

I torsdags gjorde jag något jag definitivt inte brukar göra. Jag gick nämligen på bio, ensam. Jag tycker alltid lite synd om dem som går på bio ensam och har alltid sett det som något man gör tillsammans med någon. Men eftersom att alla åkt hem under påsken och jag var rätt uttråkad OCH i stort behov av att se den nya Tomb Raider filmen så beslöt jag mig för att kliva ur min comfort zone och gå på bio. 
 
Jag har vuxit upp med Tomb Raider, spelat alla spel, sett alla filmer och även lekt Lara Croft på fritiden med min syster och kusin. Tomb Raider är i mitt blod haha. Och jag blev verkligen inte besviken på filmen. Den var grym, Alicia Vikander är perfekt som Lara Croft och jag beundrar verkligen hennes insats i rollen. All träning hon gjort för att åstadkomma den kroppen alltså. 
 
Att gå på bio ensam är faktiskt något man borde göra oftare. Det var inte så farligt som jag trodde. Det var rätt mysigt faktiskt. Ingen som äter av ditt godis eller dina popcorn. Du får ha allt för dig själv. Och eftersom att du är ensam kan du nästan sitta var som helst i salongen. (dock var det ett lite äldre par som satte sig bredvid mig så det såg ut som att vi hörde ihop haha)
 
 
 
Vad anser ni om att gå på bio ensam? Är det något ni skulle kunna tänka er att göra? 
Umeå - sf bio - tomb raider
6
Georg

Hoppas du hade en trevlig kväll!

Jag minns när filmen "The Dark Knight Rises" kom. Då hade jag planerat att se den med vänner, men var helt slut efter en arbetsvecka att jag var tvungen att avstyra. Sedan gick jag hem och slockna direkt. Jag ville dock fortfarande se filmen på bio så jag hörde av mig till folk dagarna efteråt. Antingen hade dom sett filmen eller ville inte se den. Där stod jag och fortfarande ville se filmen.

Jag bestämde mig för att likt dig gå för att se filmen.. Ensam! Det är ett stigma över det ifrån många människor, men jag tänkte "gillar jag detta ska jag gå själv i framtiden.. Gillar jag det inte så struntar jag i det". Jag gillade filmen och trots att det kändes lite "konstigt" så bestämde jag mig för att fortsätta gå på bio ensam.

Nu är det många år sedan och jag har sett ganska många filmer ensam. Jag tycker det är en perfekt syssla faktiskt. Ibland är folk upptagna och ibland vill man se filmer ingen annan verkar vara intresserad av i min umgängeskrets. Skönt att gå själv. Jag har definitivt sett filmer jag är glad att jag såg ensam. Folk ska alltid prata lite, leka med mobilen eller göra något annat som kan förstöra stämningen. Att gå ensam på bio är att ge filmen i sig en 100 % chans.

Det är också kul att så många svenskar blivit namn i Hollywood nu. Däribland Alicia Vikander.. Jag har inte sett så mycket med henne än, men "Ex Machina" är bland det bästa skådespeleriet jag sett i en nyare film!

Svar: Åh wow! Så kul att du gjort det som en grej du unnar dig och ser framemot. Att gå på bio ensam kan ju också vara ett sätt att få lite egentid, då är det ju egentligen bara du, dina goda popcorn och filmen. Ingen annan att bry sig om! :D
Hemma Hos Felicia

Johanna Ahlsten

Skulle definitivt kunna gå på bio själv, gud vad skönt haha 😅

Svar: faktiskt, det var rätt skönt! Och dessutom var det inte så många i salen så det var en rätt skön stämning! :)
Hemma Hos Felicia

Trolldisa

Hörde att min son gjort detsamma för ett tag sedan. Han blev så sjukt sugen på just biopopcorn och när han ändå var där tyckte han han kunde se en film med :D Faktum är att de tio personer som såg filmen kom alla ensamma :)
Kanske skulle testa det någon gång, ibland dyker det upp någon film man vill se, men ingen som tycker detsamma och då är man ju bra dum om man dissar en troligtvis bra film bara för att man inte vill gå ensam.
Ha en fin dag!

Svar: Haha, kul! Och modigt av honom! Det är inte många som vågar gå på bio ensam! Och du har så rätt, man borde faktiskt göra det oftare! :)
Hemma Hos Felicia

Meg

har aldrig gått på bio ensam men är öppen för det! och tomb raider, minns att jag spelade det på datorn när jag var ung och hur rädd jag blev för alla björnar som gick till attack. vill se filmen!! :)

Svar: haha jag var asrädd i början när vargarna kom!! Men på något sätt lyckades jag ändå ta mig igenom spelet! Och ja, filmen kan jag varmt rekommendera! :)
Hemma Hos Felicia

Ida Jansson

Skulle absolut kunna gå själv på bio 😃 Inget konstigt för man är ju inte social under filmen ändå.

Georg

Att gå på bio själv är ett perfekt tillfälle att få lite tid att fokusera på sig själv. Kunna få sitta var man vill, kunna titta på eftertexten så länge som man vill, kunna åka/gå till biografen man vill utan att stressa, välja film 100 % och slutligen ett verkligt bra sätt att fly ifrån vardagen ifall man skulle känna behov till det.

Jag rekommenderar faktiskt alla att gå på bio ensam. Jag tror helt ärligt att man växer lite som människa på det. Mognar till ett litet steg :)

Trevlig helg