WHAT I EAT IN A DAY på Österåsen

Det är verkligen lyxigt att få alla måltider gjorda åt en, det är nog en stor fördel på min praktik. Jag bor nämligen på området och får då gå till en serverad frukost, lunch och middag. Jag är så tacksam. I onsdags så valde jag att fota allt jag åt och dela med mig till er, lite hur en dag kan se ut här på Österåsens hälsohem. Vad serveras egentligen? Är det näringsrikt och gott? 
 
Detta är vad jag åt den 11 april här på Österåsen: 
 
Frukost 8:00
Denna dag valde jag havregrynsgröt med havrekli i, lite äppelsylt, banan, solrosfrön och kanel. Och jag ska inte ljuga, det slank ner ett kokt ägg också. Man kan välja mellan gröt, yoghurt/kvarg eller hårdbrödmackor. Så bra att ha ett lite bredare utbud att välja mellan. Och självklart en massa bär,frukt och frön. 
 
Lunch 12:00
Till lunch serverades en wok med quorn och en massiv salladsbuffée. Det är det bästa med maten här på Österåsen, det finns flera olika variationer på salladsbufféen, den ändras varje dag och det finns så mycket att välja mellan. Mina tallrikar har varit proppfulla med nyttigheter. Denna dag fick det bli lite majs, bönor, spenat och ugnsbakad palsternacka
 
 
Middag 17:10
Bön- och kikärtsbiffar med potatis i ugn och självklart en massa goda grönsaker. Bönbiffarna var sååå himla goda, alltså maten här är gudomligt god.
 
Kvällsnack 21:00
 
Innan jag går och lägger mig måste jag ha något i magen, annars kan jag inte sova. Så denna kväll fick det bli ett päron och en macka. Efter två avsnitt Divorce var jag redo för sängen.  Det hade varit en intensiv dag! 
frukost - havregrynsgröt - kikärtsbiffar - kvällsmacka - kvällsmål - lunch - middag - päron - quorn - sollefteå - what i eat in a day - Österåsens hälsohem - äppelsylt
3
Hanna Karlsson

Lunchen och middagen ser verkligen god ut!

Svar: åh ja, det var det 😍
Hemma Hos Felicia

ajlimullersandvik.blogg.se

Det ser så härligt ut! Är hälsohemmet vegetariskt?

Svar: det är det, med ett inslag av fisk varje tisdag och torsdag ✨✌
Hemma Hos Felicia

Emilia

Åh så gott! Kan du inte be om receptet på vegobiffarna? De serr så gudagoda ut!

Svar: Du det ska jag försöka charma mig till! :)
Hemma Hos Felicia