Två spänningsromaner

Dags för lite boktips. Hösten är på inkommande och då finns det inget bättre än att kura ihop sig i soffan med en thriller. Jag älskar det där gåtfulla som böckerna erbjuder. Så nu har jag läst två böcker som jag bara måste tipsa om. 
 
1. Jag fann dig - Lisa Jewell
 
"I East Yorkshire hittar den ensamstående mamman Alice en man på stranden utanför hennes hus. Han har inget namn, ingen jacka och ingen aning om hur han kommit dit. Utan att tänka sig för ordentligt bjuder hon in honom till sitt hem. 

I Surrey inser tjugoettåriga Lily att hennes man har försvunnit. De har endast varit gifta i tre veckor och när han en dag inte kommer hem från jobbet känner hon sig fast i ett nytt land där hon inte känner någon. Och när hon inte tror att något kan bli värre meddelar polisen henne att hennes man aldrig ens har existerat. 

Två kvinnor, en man utan minne och tjugo år av hemligheter står i centrum av Lisa Jewells nya roman. En gripande bladvändare som är minst lika nervkittlande som hennes senaste bok Flickorna i parken."
 
Nu har ni en riktig bladvändare framför er. Lisa Jewells roman Jag fann dig är en spänningsroman som du inte kan lägga ifrån dig. Jag läste ut den på bara några dagar. Du behöver inte läsa flera hundra sidor innan det börjar hända något utan redan i första kapitlet börjar det byggas upp med obesvarade frågor (som du sedan kommer att få svar på i slutet av boken). En solklar 5/5 ♥
 
2. Sjusiffrigt - Anna Karolina
 
"En sen kväll kidnappar Julia, Carla och Nikolina en ung miljardär. De är noggrant planerade, stenhårda och effektiva. Ingenting kan gå fel. 

Men när lösensumman uteblir tvingas de till nya brott 

Allt kompliceras ytterligare när miljardären hamnar på sjukhuset där Julia är läkare. Hon faller handlöst för sin patient. 

Under tiden arbetar sig polisen allt närmare kidnapparna, men har svårt att tro att det är kvinnor som ligger bakom de råa brotten."
 
Boken som jag hade med mig på Ålandsresan. Anna Karolina är en svensk författare som tidigare jobbat som polis i femton år. Det gör att man får en inblick i det kriminella och hon har verkligen lyckats återskapa brottlighet i denna thriller. 3 grymma tjejer ska försöka utföra en kidnappning. Lyckas dom komma undan med det? Det är frågan! Boken fick 4/5 av mig, men den var väldigt spännande!! ♥
anna karolina - boktips - böcker - girl power - jag fann dig - lisa jewell - polaris bokförlag - sjusiffrigt
5
Mösstanten

Vidsträckta det skönt att krypa upp i soffan med en bok en kulen höstdag.

ajlimullersandvik.blogg.se

Den första vill jag verkligen läsa, det låter hur spännande som helst! Jag ser jättemycket skräckfilm på hösten.

Louise

Åh tack för tipsen! :)

Danielas Dagbok

Älskar dina boktips! Känner att jag måste läsa den första boken nu :D

enna

Mackorna såg så goda ut!