Att köpa julklappar

En sak som jag alltid får lite småångest över i december är att köpa julklappar. Personligen är jag superdålig på att komma igång med julklappshandlingen samt så är jag rätt så dålig på att hitta julklappar som verkligen uppskattas. Varje år i början av december tänker jag att nu ska jag sätta igång med julklappshandlingen och vara ute i god tid. Hur kan det då vara möjligt att jag då stressar sönder där några dagar innan jul för att jag inte hittat den perfekta julklappen. 
 
Detta år har vi i familjen valt att inte satsa så mycket på julklappar utan vi fokuserar mest på att umgås och äta god mat. Hela konsumtionsfrågan är ju väldigt aktuellt nu i juletider och att köpa något som man egentligen inte behöver utan bara för att man måste ge något känns inte okej. Så i år blir det nog minimalt med julklappar under julgranen, men det finns bättre saker att ta del av under julen så som mys med familj och vänner. 
 
 
Varje år har jag känt mig riktigt besviken på min julklappshandling. Jag funderar länge vad som mina vänner behöver och oftast så slutar det med att jag köper ett fint doftljus och kanske lite choklad. Det är ju inte alls en dålig julgåva men jag vill verkligen visa min uppskattning för min familj och vänner. Speciellt det här året har alla stöttat och peppat mig och funnits där när det behövs. 
 
Så det här året, när jag nu har en stadig inkomst, så kan jag satsa lite mera på mina julklappar och nu måste jag faktiskt skryta med att jag i princip är klar med min julklappshandling. Idag klickade jag hem de sista julklapparna och nu håller jag tummarna för att de hinner komma innan nästa fredag. Men jag är klar, och jag är riktigt nöjd med resulatet. Jag känner att jag lyckats pricka rätt detta år. 
 
 
Hur upplever ni julklappshandlingen och hur kommer ni göra iår? Om man firar med stora tjocka släkten så kan det bli rätt så många julklappar som måste inhandlas! ♥
Julafton - juletider - julklappar
2
Sofia

Jag måste vara en av de få som gillar att köpa julklappar. Redan i typ oktober kan jag börja fundera ut vad jag ska köpa åt vem å på så vis blir det aldrig stress just innan jul utan mera en kul grej att handla saken, packa in den fint och sedan få ge den åt nån man gillar :)

enna

wow så fin outfit :) Kram