Höjdpunkter i december

December är här! Jag är redo för vad julemånaden har att erbjuda. Det som är lite speciellt för mig detta år är att jag ser framemot allt som har med julen att göra, liksom känslan som julen ger med sig men jag är inte så taggad på just julafton. Julafton har för mig blivit en dag med massa känslor. En dag när man känts sig tvungen att vara glad och exited fastän man kanske inte är det. Samma med nyårsafton. Men det finns ju så mycket annat att se framemot i december, här listar jag nu några punkter: 
 
Storm på lugna gatan
Årets julkalender kan bli en riktig succe. Jag vaknar nu varje morgon med sån julkänsla i kroppen. Jag gillar traditionen med att få börja varje decembermorgon med ett avsnitt. Dessutom är Cissi Fors en riktigt bra skådespelare och nu även regissör så jag har stora förhoppningar för årets julkalender. Hur är det med er, följer ni med årets julkalender? 
 
 
Den första snön
Jag måste erkänna att jag är lite taggad på att den första snön ska komma. Visst, det är lite vitt på marken men jag ser framemot det där stora snöfallet som gör att Vaasa blir ett vackert vinterland. Dendär snön som faktiskt stannar och som ska ge mig mera julkänsla. 
 
Min första Aladdin ask
Det som hör julen till, Aladdin asken. Snart så är det nog dags att köpa hem en. 
 
Jobbets julfest
Imorgon nalkas det julfest på jobbet. Det är dresscode, julmat och program. Jag minns inte när jag gick på julfest senast så jag är supertaggad. Vilken bra start på veckan! 
 
 
Ylläs
I slutet av månaden blir det även en resa till Ylläs med vännerna. En liten jultradition som vi skapat. Jag har inte haft möjlighet att åka med dehär senaste åren men nu har jag tagit mig tid och ska bli superkul. Det är 5 år sedan jag åkte slalom sist, så det lär bli spännande. 
 
Min tekalender
Att få börja varje morgon med en kopp te från min adventskalender är det perfekta sättet att börja morgonen på! Hittils har det varit riktigt goda tesorter så jag tror det bara kan bli bättre här framöver! 
 
Julfilmerna
Jag har redan sett två stycken denna säsong, jag har flera på lager! I'm ready! Har ni någon favoritjulfilm? 
 
 
Julmys med vännerna
Jag ser framemot flera julmiddagar med julgröt, julstjärnor och glöggmys. Mera sånt. Det är sånt som kommer att göra min december till den bästa månaden! 
 
Julmarknader
Idag fick jag ta del av årets första julmarknad på Stundars i Solf tillsammans med Elin och Anna-Sara. Vilken julstämning. Jag köpte även med mig lite jullimpa hem, det hör ju till! Så nu ser jag framemot att få ta del av flera under december månad. 
aladdin ask - december - julgröt - julmarknad - julmys - lista - storm på lugna gatan - ylläs
1
ISA

Åh skriver under på flera av dessa, det ska mysas såå mycket nu! Kul med personalfest en vardag också, lyser upp veckan lite :)