Senaste från mobilen

Nu i juletider är det mycket som händer, det är julmarknader dit, event dit och så lite jobb och julmys på det gör att veckorna bara springer iväg. Hörni, julafton närmar sig med stormsteg. Men jag tänkte iallafall uppdatera er om lite vad som hänt de här senaste dagarna med ett par mobilbilder:
Jag och Elin gillar att fika så häriveckan blev det en tomtelatte på Espresso House. Ett vinnande koncept. Jag börjar gärna mina mornar på detta sätt. 
 
 
En frukost från veckan: Yoghurt med päron, nötter och banan. Mm så gott! 
 
 
Förra veckan nalkades det julfest för personalen på Friends & Brgrs. Det bjöds på en maffig julbuffée med bland annat kalkon, köttbullar, olika sorts lådor, bakad potatis och falafel. Otroligt gott och jag rullade hem efter kvällen. En supermysig kväll med bästa gänget! 
 
 
När man har katt så är det omöjligt att låta bli att mysa. Det har blivit massa mys när jag kommit hem från jobbet. Och Aurora har upptäckt att om man placerar sig nära sinken kan det finnas en liten chans att man kan stjäla lite av min mat. Ni ser, här till vänster har hon spanat in min fetaost. 
 
 
Jag har köpt mera jullimpa, denna gång från Aroma. Jag passade på när jag hade vägarna förbi. Och så deltog jag, Elin och Anna-Sara i Frukostflickornas event på lördagen! 
 
 
SIst men inte minst så har jag testat på denna Pepparkakskvarg från Arla. Jag är en sån som oftast äter kvarg till kvällsmål och denna skulle jag nog säga skulle passa bättre som en efterrätt eftersom att den innehåller socker. Men god var den! Jag kan också rekommendera er att spana in Kmat - tidningen som ni hittar i Kaffärerna. Så mycket bra inspiration till julbordet! 
Aroma Bageri - Espresso House - aurora - friends & brgrs - frukost - frukostflickorna - jullimpa - pepparkaka - tomtelatte
1
Film&serier bloggen

Tomtelatte - det låter jättegott, men vad smakar den som?