This or that - Christmas edition

 
En liten lista om julen som jag hittade inne på Emmas blogg. Hur föredrar jag att spendera julen, pepparkakor eller lussebullar och vad anser jag om äkta julgranar. Fortsätt läsa för att få svar på frågorna! 
 
Julafton - Juldagen
Just nu ser jag mer framemot juldagen än julafton, då är vi ett gäng som åker iväg till Ylläs för en liten winter vacation. Det blir kanske lite slalom, massa häng och en liten paus från allt julståhej
 
Julfilm - Julmusik
Båda ger mig julstämning, kan inte välja! Men om jag måste så blir det nog julmusik! Låtarna i stil med Silent Night, Have Yourself a merry little Christmas och Baby it's Cold outside är några av mina favoriter som ger mig extra julstämning. 
 
Lussebullar - Pepparkakor
Jag ÄLSKAR pepparkakor. Kan äta hur många som helst. 
 
Inomhusdekorationer - Utomhusdekorantioner
Att dekorera inomhus är ju så himla mysigt, med massa ljusslingor, julpynt och julgardiner.
 
Adventsstjärna - Ljusstake
Ljusstake är ett måste hemma hos mig. Då är det jul i stugan!
 
 
Klapparna under granen - Tomten kommer med klapparna
När man var mindre skulle tomten komma med julklapparna men nu så ligger nog alla julklapparna under granen. Vi är alla vuxna nu och vi firar oftast endast tillsammans med familjen så det spelar inte så stor roll att julklapparna ligger under granen. 
 
Prinskorv - köttbullar
Nu är det faktiskt mitt första år som vegetarian på julen, men om falafel räknas till köttbullar så väljer jag det. Falafel är så himla gott och något jag kommer att äta på julafton! 
 
Kalle Anka - Karl Bertil
Jag skulle aldrig missa Kalle Anka på julafton. Det är en tradition som sitter fast inne i märgen. 
 
Gå till kyrkan - Mysa hemma
Vi har aldrig gått till julkyrkan på julafton, det är nog mys hemma som gäller. Men jag gillar att gå på julkonserter i kyrkan. Det ger sån julstämning, speciellt runt Lucia 
 
Fira med närmaste släkten - Fira med hela släkten
Det skulle vara roligt om hela släkten samlades, jag gillar gemenskap runt julen. Alla samlas för att fira jul tillsammans, äta och dricka gott och mysa i soffan. Det är en dröm att i framtiden få samla alla. 
 
 
Knäck - Pralinask
Aladdin ask, min favorit! 
 
Ge julklappar - Få julklappar
Jag är ususel på att ge julklappar, jag måste jobba extra hårt för att lyckas varje år. Så i mitt fall så föredrar jag att få julklappar. 
 
Tomtar - Änglar
 
Äkta gran - Plastgran
Nu är plastgranarna rätt så snygga så jag föredrar nog en plastgran, dock kan en riktig gran dofta så ljuvligt. 
 
Glögg - Julmust
Nej tack!
 
Jul hemma - Jul hos vänner
Nu blir det ju nästan som att jag firar julen på båda sätt eftersom att jag på juldagen sticker iväg till Ylläs. Men föredrar nog att fira hemma med familjen!
 
Julbord - Efterrätt
Julmaten är det bästa jag vet, jag har redan börjat mumsa i mig morotsslåda och köpt hem jullimpa!
 
Traditionell jul - Modern jul
Den traditionella julen är så himla mysig! 
 
Chokladkalender - Klappkalender
Choklad, kanske en lite lyxigare så som Lindt
 
Engelsk julmusik - Svensk julmusik
Här kan jag faktiskt inte välja. 
 
Doft av apelsin - Doft av kanel
Alltid kanel, eller kanske kardemumma. 
 
Jul ända fram till påsk - Julen åker ut efter nyår
Fast jag älskar julen så får den tyvärr åka ut vid nyår. Då är det ju liksom ett nytt år pågång och då lämnar man julen bakom sig. Lite ljusslingor får nog vara kvar tills det blir lite ljusare om kvällarna men annars så åker nog tomtarna ner i kartongen igen. 
 
Julkakor - Julgodis
 
 
Julafton - lista - pepparkaka - this or that