En paus från vardagen

Denna helg har jag haft fina mamma på besök. Precis vad jag behövde, ett litet avbrott från uppsatsskrivandet och får fokusera mina tankar på annat. Hon anlände i fredags och vi började vår eftermiddag med en lunch på Gamla Bibliotekscaféet. 
 
 
för mig blev det en riktigt krämig tofusallad med sojapesto! 
 
 
mamma provade på deras räksallad! Supergod! 
 
 
det är alltid lika lyxigt när mamma kommer på besök. Eftersom att jag sällan äter ute i Umeå (eller dricker vin för den delen hehe) så passar vi alltid på att äta på lyxiga ställen i Umeå. Kan spoila att vi testade på en ny restaurang i lördags, måste visa er senare!  Och det kanske blev ett eller två glas vin för mycket under denna helg haha! 
Umeå - gamla bibliotekscaféet - lunch - räksallad - tofusallad
1
Sara Möller

Salladerna såg så himla fräscha ut! Blev sjukt sugen. Synd att jag alltid e för lat för att laga en riktigt ordentlig sallad hemma med massa härliga ingredienser. De e ju egentligen int så svårt :D

Svar: Håller med, det är nästan för enkelt så att det blir svårt haha! Och denhär salladen var verkligen supergod!! :)
Hemma Hos Felicia