På TC mat & Bar

I lördags testade mamma och jag på en ny (för oss) restaurang här i Umeå. Vi hade bokat bord på TC mat och bar som ligger precis vid Vasaplan, intill Folkets hus. Jag måste börja med att berömma atmosfären inne på restaurangen. Det var supermysigt och personalen var trevlig och såg till att vi hade allt vi behövde. 
 
 
Ni ser, så himla mysigt. Det var stort och rymligt, toppenbelysning och bra sittplatser. Vi fick en plats längst in i lokalen, ingen störde oss och det var skönt att få komma bort från allt folk och bara få njuta av maten. 
 
Vi var riktigt hungriga så jag valde att prova på deras högrevsburgare. Den var otroligt god och deras pommes var perfekta. Mamma tog in deras kyckling som även den fick ett positivt betyg. Dock var min mage inte så van med allt kött (äter inte så mkt kött längre) så det slutade med att jag inte mådde så bra senare mot kvällen. Men annars var det toppen!! 
 
 
Jag var även sugen på efterrätt och tog in deras blåbärscheescake. Herregud, så god den var. Jag blev definitivt inte besviken. Det var en perfekt avslutning på kvällen och på hela helgen. Ibland måste man få fira lite! 
 
Tack mamma för en fin helg tillsammans! ♥
 
Umeå - blåbärscheesecake - efterrätt - högrevsburgare - lördagkväll - middag - pommes frites - restaurang - tc mat och bar - teatercaféet
8
Lina

härliga bilder :D

Svar: tack fina du!!!
Hemma Hos Felicia

Vicktoria

Ser riktigt gott ut!

Fröken Rödlök

Vad roligt att läsa lite recension om en restaurang. Även om Umeå luggerctyp 120 mil från mig och jag inte kommer dit är det skoj att både se och läsa :)

Svar: ååh tack!!
Hemma Hos Felicia

Sandra

Såg riktigt gott ut 😛

Isa Bylund

Haha älskar "ingen som störde oss".. så brukar jag också välja bord, där det är minst folk som kan tjuvlyssna eller ve och fasa prata med en. *folkskygg*, haha ;) Tycker du är så duktig att gå ut och käka, prova nya ställen och lyxa till vardagen. Ska inspireras av det! Kram <3

Svar: Det värsta är ju när man sitter bredvid någon som stör och när man ska käka ;) ååh men tack, jag tkr att det är lyxigt, speciellt när man dricker cava som fördrink hehe! Det borde du absolut göra!! <3
Hemma Hos Felicia

Ronette

Älskarr också när en blir placerad längst in i nåt mysigt hörn haha. Och så fint att få pompan sådär i en tidningsstrut :)

Svar: Ja men visst var det, ett lite annat sätt att servera pommes på!! Och gillar att du kallar dem pompa haha :D
Hemma Hos Felicia

Jennie

Va mysigt och gott det ser ut :D

Svar: det var supermysigt! Om du har vägarna förbi Umeå ngn gång måste du besöka TC :D
Hemma Hos Felicia

Linnéa

Ser jättegott ut:) kanske blir att man provar det nästa gång jag är i Umeå:)