Veckans mål

 
Men hej på er! Jag har kickat igång denna vecka med en positiv vibe. VI får se hur länge den håller i sig men just nu känns det rätt så bra, jag är redo för veckans utmaningar och alla motgångar som kan uppstå. Denna vecka har jag dessutom satt upp ett par mål för mig själv, något som jag vill uppnå under veckans gång. Det är bland annat saker som jag vet får mig att må bättre och som gör min vardag 100x bättre.
 
Så det här är mina mål för vecka 6:
 
Yoga x3
Jag vill yoga minst tre gånger denna vecka. Jag hade samma mål föregående vecka men kom endast upp till 2 gånger pågrund av att jag inte riktigt kom in i rätta stämningen. Om inte min kropp eller hjärna befinner sig i rätt läge blir det inget bra yogapass och det ger inte det mentala resultat jag vill uppnå. Så denna vecka ska jag försöka mig på tre gånger. 
 
En instagram-paus
Ibland kan jag bara bli så himla trött på instagram, jag kan t.o.m erkänna att jag har ett beroende. När det uppstår en ledig stund kan man hitta mig där scrollande bland influencers och konton som gör mig extremt avundsjuk. Självklart så hittar jag massa inspiration där, det har också en positiv sida. Men nu i början av veckan så ska jag ta en liten instagram-paus, för att låta mitt psyke vila lite. Från och med idag till onsdag så ska jag hålla mig utloggad från instagram och istället ägna mig åt andra aktiviteter när dendär lediga stunden uppstår. 
 
Morgonpromenader
Jag vill försöka börja dagen med en morgonpromenad, det får mig att må 1000x bättre och gör att jag fokuserar bättre när jag ska plugga hela dagen. Jag vill försöka komma ut så ofta jag bara kan denna vecka. Nu har dock temperaturen visat -20, vilket gör att det inte är så lockande att ta sig ut (vilket även gjorde att jag fick skippa dagens morgonpromenad). Så får se hur det urartar sig.
 
Springa x1
Detta mål hade jag även förra vecka, men det blev verkligen inte av. Jag ska ta nya tag denna vecka och försöka ta mig ut och springa. Bara någon kilometer, det behöver inte vara värsta löppasset utan en halv timme skulle göra mig supernöjd. Jag vill utveckla min träning men motivationen finns inte riktigt där. 
 
Fyra mål jag vill fokusera på denna vecka. Jag vet att tre av dem har med motion att göra, men just nu när jag är stillasittande största delen av dagen är det viktigt för mig att hitta en balans. Det blir ju lätt att man lägger sig i sängen efter att man kommer hem från skolan och lämnar där resten av kvällen. Ett sätt för mig att koppla bort allt som ha med skola att göra! Har du några specifika mål denna vecka? 
Yoga - instagram - morgonpromenad
4
Christina

Låter himla bra, du behöver minsann balans till allt stillasittande och pluggande. :) Jag hoppas komma iväg till gymmet denna vecka på åtminstone två pass.

Linnéa

Tycker det låter som jättebra och hälsosamma mål!:)

Leo

Fint

Emma

Jättebra mål ju! Mina är att yoga varje dag och gå morgonpromenad 5/7 dagar! ⭐️

Svar: låter toppen!!!
Hemma Hos Felicia