WEEKEND WITH MOM

Nu är det redan en vecka sedan min mamma var här på besök. Veckan har verkligen sprungit iväg som vanligt. Jag har finslipat på uppsatsen, börjat sammanfatta resultatet och jobbat med statistik vilket har fått dagarna att passera snabbt. Eftersom att det inte hänt så mycket i veckan så passar jag på att dela med mig av bilder från förra helgen: 
 
 
Vackra Umeå!! Det var ruskigt kallt denna helg, närmare -17 grader ute. Det var inte roligt att vistas ute. Vi höll oss så gott som inne största delen av helgen. Men passade på att fota denna bild när jag för en gångs skull tog mig ut genom dörren. 
 
 
Mamma och jag besökte Kvinnohistoriska muséet där vi spanade in deras nya utställning "Upphovsmannen är en kvinna" där man får ta del av tre kvinnliga pressfotografers bilder genom tiderna. Riktigt roligt att se.  
 
 
När humöret började dala försökte vi hitta ett cafée som inte var fullproppat. Alla hade tydligen bestämt att fika samtidigt som vi, men vi lyckades hitta ett ledigt bord på Espresso House
 
 
Självklart så hann vi med ett besök till Vezzo för att käka favoritpastan. Parma tagliatelle med pesto och parmaskinka. En solklart favorit! Ett bättre avslut på dagen kan man inte få. Snart får jag nog be om receptet på denna haha! 
Espresso House - Umeå - Vezzo - kvinnohistoriskt museum - parma tagliatelle - parmaskinka - pasta - pesto
3
Arianne

Vad mysigt ni verkar ha haft det! :)
Middagen på Vezzo såg inte dum ut!

Ja det har varit riktigt kyligt ett tag nu, men nu verkar det bli mildare igen.


Trevlig helg!

Mamma

En sån underbar helg vi hade. 😊 ❤ saknar dej! Önskar vi hade kunnat fortsätta med helgen mycket längre. 😊 ❤

Anna

Vilken fantastisk helg du ser ut att ha haft, så fin!
Du har verkligen en fantastisk blogg!