What about last weeks goals?

I början av förra veckan publicerade jag ett inlägg med fyra stycken mål jag ville uppnå under veckan. Mål som skulle få mig att känna mig mera motiverad, gladare och som helt enkelt skulle få mig att må bättre. De mål jag ville åtstadkomma under veckan var att försöka sätta mig på yogamattan 3 gånger, ta en paus från instagram under tre dagar, försöka börja dagen med morgonpromenader och ta på mig joggingskorna och bege mig ut på en löptur. Så, hur gick det? Klarade jag av mina mål? 
 
Jag måste börja med att berömma mig själv, jag är verkligen stolt över mig själv när jag kan säga att jag lyckades bocka av varenda punkt på listan. Jag har yogat tre gånger denna vecka, en gång ett lite kortare pass för det var det jag kände för just då men annars har jag kört ca 40 minuter på mattan. Så härligt efter en dag framför datorn. Jag har också försökt ta morgonpromenader så ofta jag bara kunnat (eller orkat). Ibland så finns det ingen ork att ta sig ut på en promenad utan kör hellre en längre frukost och njuter av den istället. Men jag tror att jag lyckades ta mig ut tre gånger denna vecka. Dock har det varit askallt så det var en stor avgörande faktor att jag helst stannat inne. 
 
Jag är också förvånad över att jag höll mig utloggad från instagram i tre dagar. Det var så himla skönt att inte ha koll på vad alla andra gjorde utan kunde fokusera på mig själv och vad jag kände just då. Ibland kan jag uppleva att jag bombaderas av alla bilder på instagram, att det helt enkelt blir för mycket att ta in för min lilla hjärna. En paus var något jag behövde precis då. Nu känner jag att jag är tillbaka i mitt samma beroendemönster haha. Kanske jag kör en paus även denna vecka också? 
 
Jag får även ge mig själv en liten klapp på axeln för att jag orkade ta mig ut på en löptur i lördags. Vädret var toppen och det var nästan ett "to good to be true" - ögonblick. Jag åt en stor frukost, laddade batterierna helt enkelt för att orka ta mig ut. Och det gick sådär, lite tungt var det men jag orkade ta mig igenom 4 km. Det gjorde verkligen min dag. Resten av dagen gick jag runt med en känsla av tillfredsställelse och jag var helt enkelt positiv inför allt. 
 
Jag har nu insett att ibland så är det bra att ha några mål inför veckan så att man kliver ur dendär "comfort zonen" och gör något utöver det vanliga. Nu kanske inte de här målen var så häpnandsveckande, men jag ser det som en bra start. Kanske nästa gång jag lägger upp några mål är det något större? Hur ser det ut för er denna vecka? Har ni några mål som ni vill uppnå? 
 
 
Yoga - goals - löpning - morgonpromenad
6
K

Starkt gjort att klara av så många mål. Och det är så nyttigt att aktivt ta avstånd från sådant man känner påverkar en negativt, även om det bara är för någon dag. Bra gjort där!

Själv ryser jag vid tanken på att sätta "mål" för mig. Det är ordet mål i sig som stressar mig något fruktansvärt. Så jag kör med önskemål och luddiga planer.

Jag börjar bli mästare på att lyssna inåt och jag agerar på de impulser jag får när jag får dem. Regelbunden yoga och naturpromenader är konstant på listan över saker jag önskar att jag gjorde. Men för tillfället är det inte så.

Just nu är det väldigt mycket skrivande på min todo-lista. Skriva bok, skriva blogg, skriva i min andliga fb-grupp...

Charlotte

Vad roligt och smart att sätta upp små mål för veckan sådär! Det skall jag nog försöka ta efter :)

Meg

åh nu blev jag sugen på att dra ut och springa! är ju så skön känsla när man är klar :) heja dig!

Linnéa

vad Kul att du uppnådde dina mål! Är ju en såå skön känsla när man gjort det :)

Isa Bylund

Tycker du är grym som kör veckans mål såhär! Känns som det är troligare att genomföra saker man vill om man nästan tvingat sig genom att berätta för andra om dem ;) Verkligen imponerande med instagram också.. går in där per automatik, även om jag bestämt "på denna bussresa ska jag inte gå in på IG". Mobilskadad ja.. Ha en superfin vecka <3 Vill veta dina mål för denna vecka också juuu!

Linnea Kinis

åh, en instagram-paus lät faktiskt skönt! :)