FÖRSTA JANUARI

 
Årets första dag började jag med en riktigt god frukost (som tyvärr inte fotograferades) och som sedan följdes upp av en uppfriskande promenad i skogen. Det var precis vad jag behövde. Jag vet inte varför men jag känner mig verkligen hemma i skogen (?). När tankarna och kroppen känns tung hjälper en promenad bland träden. Och det var verkligen mysigt med all snö nu också! 
Det blåste dock rätt kallt fastän det var bara några minusgrader. 
 
 
Jag har också målat, fick en ny målarbok i julklapp så har passat på att ta det lugnt i mellandagarna och målat ett par sidor. Denna hade jag faktiskt spanat in ett par gånger, en målarbok med temat Alice i Underlandet. Så otroligt vackra bilder att måla! 
 
 
Till middag överraskade jag mig själv med egengjord ärtpesto. Den blev så himla god och den fick även positiv feedback från resten av familjen. Denna måste ni testa, ni kommer inte att ångra er. Jag fick justera lite i receptet för att göra det "tarm-vänligt". Men skrolla ner för receptet på denna goda ärtpesto: 
Ärtpesto:
 
500 g ärtor
½ dl rapsolja
1 dl solrosfrön och pinjenötter
salt 
citronpeppar
skal av citron
 
Mixa sedan alla ingredienser till en kladdig pesto. Jag höftade väldigt mycket med saltet, citronpeppar och citronskalet, man måste smaka av helt enkelt. Vi åt ärtpeston tillsammans med en glutenfri pasta och kikärtor, en riktigt bra kombination som jag varmt kan rekommendera. 
 
En riktigt bra start på 2018 minsann. Jag har försökt börja året med ett inre lugn, men ändå varvat lugnet med lite tentaplugg. Jag har en del som jag måste jobba på så jag behöver inte alls fundera på vad jag ska göra i veckan. Men är ändå glad att jag fått börja året med en positiv känsla! 
Alice in wonderland - alice i underlandet - glutenfritt - middag - målarbok - pasta - recept - skogen - ärtpesto
2
Sara Björk

Såg väldigt mysigt ut :)

Svar: men verkligen, så himla mysigt!
Hemma Hos Felicia

film&serier bloggen

Det låter som en mysig dag !