Vecka 4

 
Här har ni kunnat hitta mig denna lördag, nerbäddad med nybryggt kaffe och två grymma avsnitt av Sveriges Mästerkock. Det bästa jag vet en ledig dag, speciellt när hjärnan varit igång hela veckan och nu när man börjar slappna av kommer det en våg med känslor över en och det enda man orkar med är att slötitta på tv-serier. 
 
Det tog mig hela dagen innan jag äntligen tog mig i kragen och fyllde en tvättmaskin, fixade lite käk och tog mig ut på en promenad. Promenaden gjorde susen och jag börjar komma på bättre tankar. Eftersom att det inte hänt så mycket idag så kör vi en liten recap på vad som hänt i veckan: 
 
 
VI har haft ett varierande klimat, ena dagen var det -20 grader och dagen efter vaknade man upp till plusgrader. Välkommen till Norrland. Men jag har inte kunnat njuta så mycket av vädret utan har mest spenderat mina dagar inomhus. Uppsatsen är i full gång och jag får minsann kämpa, vilket jag inte är ensam om. 
 
 
Såhär kan det se ut en vanlig förmiddag, kaffet i högsta hugg och Felicia är redo. Min projektplan är nu klar, tack och lov och har ni börjat fila på en webbenkät som ska publiceras nästa vecka. Man skulle ju kunna tänka sig att det är hur enkelt som helst att slänga ihop ett par frågor, men ack så fel jag hade. Det är mycket svårare än vad jag trodde , frågorna ska besvara syftet och jag vill ju få de svar jag vill ha. Ja hörni, jag hoppas verkligen att jag den är klar i början av nästa vecka. 
 
 
En selfie från onsdagen. Vi hade bestämt att klassen skulle samlas för att göra middag tillsammans, hur mysigt som helst. Vi teamade ihop oss och planerade varsin rätt. Det visade sig vara en stor succée och det blev ett stort och varierat utbud till bufféen! 
 
 
På menyn stod hemmagjord pizza med mozarella, pesto, rödlök och rucola, tzatsiki, marinead kyckling, baba ganoush, broccolipajer och en urläcker efterrättspaj med jordgubbar. Vi var alla hungriga när vi satte oss ner för att äta och alla praktiskt taget rullade ut när vi var klara. Men vilken lyckad kväll det blev. Så himla mysigt! ♥
 
 
Två frukostar från veckan, den klassiska yoghurtskålen med äpple, banan, blåbär och nötter. Valnötter dessutom. Så gott! Ett tips är att variera nötter på frukosten, det ger så mycket! Frukosten till höger är en saffransgröt med äpple, lingon, kokosflingor och jordnötssmör. Hade lite saffran kvar från julen så passade på att använda det sista. 
 
 
Jag har också påbörjat bok nummer två i Divergent-serien, Insurgent. Det tog mig bara tre år att fortsätta. Jag var tvungen att fortsätta eftersom att jag såg att de släppt alla filmerna på netflix och jag vill läsa böckerna innan jag ser dem. Men har snart tagit mig igenom boken så snart kan jag se filmen! Och så har det blivit en eller annan kaffekopp för mycket denna vecka, men det har behövts. 
 
Jag har också köpt nytt knäcke, med "fresh herbs". Riktigt gott. Och är det bara jag som älskar majs på mina mackor? Det är en konstig craving jag har. ♥
#goodlooking - Umeå Universitet - c-uppsats - divergent - efterrättspaj - frukost - insurgent - kaffe - knäckebröd - kostvetenskap - lördagsmys - pizza - saffransgröt - sveriges mästerkock - vecka 4 - yoghurt
1
Christina

Är det inte svårt att äta majs på smörgåsarna? :D Jag ser framför mig hur allt skulle falla i famnen eller på bordet för min del. :D

Svar: Hahah jo, men det är värt det!! (fastän nästan alla ramlar av haha) :)
Hemma Hos Felicia