WHAT I EAT IN A DAY

Mina absoluta favoritvideos att se på youtube är "what i eat in a day", jag blir alltid så himla inspirerad på nya maträtter (speciellt vegetariska eller veganska alternativ) och recept att jag ibland har svårt att veta vad jag ska käka till middag. Så idag tänkte jag dela med mig av vad jag kan äta under en dag. Som sagt så ser alla dagar olika ut, ibland äter jag lite nyttigare, ibland slinker det ner en chokladbit här eller där och ibland lyxar jag till det med en massiv måltid. En balans mellan allt detta funkar perfekt för mig. 
 
Såhär åt jag denna fina måndag: 
 
FRUKOST:
Dagens viktigaste mål bestod av naturell yoghurt med müsli, banan, nötter, lingon och blodapelsin. Samt två koppar kaffe (det har blivit en vana för mig, alltid två koppar på morgonen för att vakna upp ordentligt). Blodapelsiner är så goda och är en bra kombination med lingon. Denna måltid gav mig en energikick och jag kunde sätta igång med dagens plugg. 
 
LUNCH:
Dagens andra måltid bestod av en sallad med riven morot, isbergssallad, gurka och tomat, kidneybönor, ägg, majs (min absoluta favorit), fetaost och ceasardressing som jag sedan ringlade över. Ibland finns det en charm med att man bara slänger ihop lite vad man har hemma. Det kan bli en succée. Ett knäcke slank ner också. 
 
MIDDAG:
Till middag lyxade jag till det med lax som jag åt tillsammans med äggnudlar och en massa wokade grönsaker. Det bara vattnas i munnen när jag ser laxen. Den var verkligen god. Jag gillar också när nudlar är på rabatterat pris på Ica, det är så enkelt att göra och kan komplettera en måltid. Så fick det bli denna dag!
 
 
 
KVÄLLSMÅL:
När jag pluggat klart, duschat och bänkat mig i sängen med serier gjorde jag två knäckisar som jag mumsade på, tillsammans med en stor kopp te. Ett riktigt bra avslut på en måndag. 
 
Såhär kan en vanlig dag se ut när jag äter alla måltider hemma, jag tentapluggade hemifrån och då är det  bekvämt med måltider som är enkla att göra, som inte tar så lång tid men som ändå smakar bra! ♥ Hoppas att detta gav er några tips och idéer för framtida måltider! 
Indiska - bananer - blodapelsin - fetaost - frukost - kidneybönor - knäckebröd - kvällsmål - lax - leksands - lunch - middag - naturell yoghurt - parrots sverige - vegetariskt - what i eat in a day - yoghurt - äggnudlar
3
Jenni

Jag älskar också what i eat in a day videos! Man får så mycket inspiration för att försöka variera sin mat mera. För iaf jag fastnar ganska lätt och gör endast samma mat hela tiden tills det blir tråkigt och inget e gott :D

Isa Bylund

Åh jävlar så bra och balanserat du äter då! Hela kostcirkeln :)) Foodinspo för mig, ser ju faktiskt gott ut OCH nyttigt! <3<3

Linnéa

Gud så bra du äter! Blev verkligen inspirerad :)