BISTRO FISKARBYN

I Öja har det dykt upp en pop up restaurang nära vattnet. Bistro Fiskarbyn drivs av två systrar, de har själv fixat ihop en läcker meny och verkligen satsat på kvalité och smak. I onsdags förra veckan hade jag och Mikaela bokat ett bord där för att njuta av fint sällskap, en vacker utsikt och riktigt god mat. Vi båda var redo för lite vardagslyx. 
 
Bistron är öppen onsdag-söndag ända till den 12 augusti från klockan 17-22. ♥
 
 
Jag kan rekommendera er att boka bord innan, då blir du och ditt sällskap placerade ute på deras fina balkong med utsikt över området. 
 
 
Jag valde deras röbetsburgare med getost, klyftpotatis och granbarrsmajonäs. Ni ser ju hur gott det ser ut, och jag kan skvallra om att det var lika gott som det ser ut . Vi tog även varsit glas vitt vin för att fira den fina onsdagen. Mikaela tog in deras stekta lax med nypotatis och vitvinssås. Laxen var dessutom från Öja. Härligt att de använder lokala råvaror.
 
 
Vi fick härliga skärgårdsvibbar! Det var flera som var ute för att njuta av den fina solnedgången! 
 
 
Jag var klädd i min fina "Carrie Bradshaw-kjol" under kvällen! Jag kallar den det eftersom att jag köpte den under en period när jag var besatt av SATC. ♥
 
 
Min fina vän! Det var minsann en magisk kväll. Det här är en kväll jag kommer att se tillbaka till med ett leende på läpparna. Ni vet en såndär kväll som man ser på film, när allt är perfekt. Det här var en sådan kväll. Tack Mikaela för en grym onsdagkväll! 
Carrie Bradshaw - Dagens outfit - bistro fiskarbyn - fiskarbyn - rödbetsburgare - stekt lax - öja