MINA JAKOBSDAGAR

Veckan när Jakobstad vaknar till liv. Jakobsdagar äger rum en gång om året där det erbjuds loppisar, god mat, utställningar och en massa annat program varje dag. Jag har varierat mina dagar med att besöka staden med att även spendera lite tid på villan. 
 
 
I måndags lyssnade jag på Michelle och Sandras live-podd som ägde rum på torget. Det var varmt, tror nästan det var närmare 30 grader ute men det var superroligt att lyssna! Nu är även avsnittet ute och kan hittas HÄR
 
 
Senare samma kväll tog jag och mamma en sallad inne på Mr Bank för att gömma oss från solen ett tag. Jag hade inte testat salladerna där, kanske inte en av mina favoriter men ändå helt okej. Läs mer om vad salladen innehöll HÄR
 
 
 Jag har gått på gratis pass i skolparken. I måndags körde jag ett Body Balancepass och i tisdags blev det ett yogapass tillsammans med syster. Det var supermysigt att börja dagen med yoga. Och så skönt att få köra yoga utomhus. 
 
 
Jag har käkat ute med 4 olika personer i veckan. I fredags åt jag varmrökt lax på Strandis tillsammans med Elin, i tisdags blev det en Portobello tillsammans med pappa på Hästöskata (den godaste jag någonsin ätit) och i onsdags åt jag en god laxpasta tillsammans med syster och mamma på Rosso.
 
 
Jag har strosat runt i skolparken med syster! 
 
 
I lördags nalkades det förfest hemma hos Amanda och Ludde. Om man ska gå ut nån dag på Jakobsdagar är det nog lördagkväll. Vi såg Tungevaag & Raaban i skolparken och fortsatte festandet sent på natten! 
 
 
Eftersom att jag inte festar så ofta mådde jag inte så bra på söndagsförmiddagen. Jag påbörjade fjärde säsongen av the 100 och tyckte lite synd om mig själv. Efter klockan 15 började jag vakna till liv igen, vi stack till villan, gjorde burgare på grillen och simmade. Jag kände mig nästan som en ny människa. 
 
 
Vi har också haft besök från Sverige. Pappas kusin och hans familj är här i en vecka och vi bjöd dem över på lördagseftermiddagen för lite paj och glass. Jag hade gjort två laxpajer, en med zucchini, paprika och soltorkade tomater och en med paprika och purjolök! 
 
 
Mr Bank - chevresallad - förfest - jakobsdagar - jakobstad - jakobstads gymnasium - laxpaj - laxpasta - live-podd - lunch - michelle och sandra - outdoor yoga - portobello - skolparken - the 100 - varmrökt lax
2
Matilda Berlin

Men guuu vad underbart det ser ut!! KRAM finaste <3

Svar: men fina du!! <3
Hemma Hos Felicia

Matilda

Gud så härligt med uteyoga!!