SUMMER VIBES TAG

Vad är det bästa med sommaren?
 
- Att man får en paus från vardagen, man får dricka rosé en vardagskväll och sitta uppe länge och njuta av en fin solnedgång.
- Att få spendera varma sommardagar på villan med familjen
- När man får plöja igenom bok efter bok i solstolen
- Att man återförenas med vänner som pluggat på andra orter
- Grillat
 
 
Beskriv sommaren med fyra bilder:
 
 
 
Favoritdryck om sommaren?
 
- Iskaffe
- Vitt vin
- Pepsi max
- Vatten är också rätt så bra
 
Vad är din favorit semesterort?
 
- Jag hade inte tackat nej till en resa till Paris, eller Frankrike i sig. Att få gå omkring på gatorna där, njuta av en café au lait och vara lite kulturell. 
- En resa till varmare breddgrader hade inte heller varit fel. Kanske inte just nu när temperaturen ligger på 30 grader men när snön anländer kan jag tänka mig en semesterresa till Spanien eller Italien. Marbella eller Rom låter inte alls fel. 
 
Vad är ditt favorit citat relaterat till sommaren?
 
Jag har nog inget speciellt favoritcitat så jag googlade upp några som jag gillade lite extra: 
 
"No summer ever came back, and no two summers ever were alike. Times change, and people change…"
 
"Dance with the waves, move with the sea. Let the rhytm of the water set your soul free"
 
“It isn’t the big pleasures that count the most; it’s making a big deal out of the little ones.” 
 
Favoritglassmak?
 
Hörni, jag vet inte om ni minns denna. Men för ett par år sedan hade Ingmans en lösglass med Tupla-smak. Den var min favorit. Men sen tog de bort den året efter och jag saknar den. Ni får gärna ta tillbaka den. Men annars så gillar jag kanelbulle-smaken. Dock äter jag inte så mycket glass, men om jag äter glass äter jag gärna en glass med smak av Cookie Dough, kanelbulle eller kokos! 
 
Vad är din favoritsommaroutfit?
 
Här är två av mina favoritoutfits från sommaren: 
 
 
Baddräkt eller bikini?
 
Just nu är det bikini som gäller. Enklast när man ska ligga i solen, annars får man ingen färg på magen. Men nu finns det rätt så snygga baddräkter så jag tror att jag skulle kunna köra på det också. 
 
Vad tycker du inte om med sommaren?
 
- Alla insekter som bestämmer sig för att surra runt mitt huvud
- När det blir så varmt i sovrummet att man vaknar 03:00 och är tvungen att duscha (det hände faktiskt för någon dag sedan)
- När det blåser nordlig vind på villan
- När ungdomarna kör moped utanför fönstret sent om nätterna 
- När man bränner sig i solen och får en rejäl bondbränna
 
Favoritfilm att se på sommaren?
 
Man kanske inte ska se på filmer om sommaren, men det finns ju också regninga dagar. Då ser jag gärna en komedi, eller en romantisk komedi. Jag är dock mera för tv-serier och ser då gärna på serier som är lite lättsamma. 
 
Favoritmat att äta? 
 
Grillat alla dagar. Eller en god matig sallad. Och massa vattenmelon. Det är så gott och läskande en varm dag. 
 
 Listan är tagen härifrån 
citat - lista - outfit - sommarlov - summer vibes
1
Amanda

Jättebra inägg, roligt att läsa! :)

Svar: åh tack Amanda! :)
Hemma Hos Felicia