VEGGIE INSPO

Om sommaren vill jag alltid baka och trixa i köket, prova på goda smulpajsrecept eller kanske göra en god somrig sallad. Men ibland kan även mina idéer vara få. Då söker jag mig till instagram för att scrolla igenom mina favoritkonton för lite inspiration. Idag har jag tänkt dela med mig av några konton som jag tidigare använt något recept och som jag tycker delar med sig av grymt bra tips och idéer. 
 
Här kommer nu 5 instagram-konton ni inte får missa:
 
1. Cleaneatsbytay
 
Ett konto med fokus på lite annorlunda och kreativa rätter, frukostar och mellanmål. Ett konto för dig som vill prova på något nytt, som älskar dadlar och kikärtor. Taylor McKellop är bosatt i Orange County och delar med sig av otroligt goda recept att det bara vattnas i munnen när jag klickar in mig på hennes konto. 
 
2. Easypeasy_molly
 
Tjejen som driver detta konto kommer från Stockholm och delar med sig av fina recept på vegetariska maträtter "utan krångel". Hon vill helt enkelt visa hur enkelt det är att äta vegetariskt. På hennes konto kan du hitta allt från dadelbollar till hemmagjord falafel. Läckert! 
 
3. Frukostgoals
 
Kontot för dig som älskar frukost ELLER vill variera din frukost lite. Du har ätit dendär samma havregrynsgröten i flera månader och känner att du börjar tröttna på den. På detta konto hittar du vegetariska frukostar att inspireras av! Avocadotoast, smoothiebowls, äggmackor och pannkakor. 
 
4. Myhealthyeats_
 
Oh my, ett av mina favoritkonton. Detta konto drivs av en tjej från Australien. Här hittar du spännande recept på banan- och jordnötsbröd och läckra frukostar. Man ska aldrig vara hungrig när man klickar in sig här. Om du är sugen på "Banana oats cookies" så är detta ett perfekt konto för dig! 
 
5. Plantbasedbythess
 
Therese Elgquist har skrivit boken The new green salad och på hennes instagramkonto kan du få inspiration till massa goda sallader, röror och soppor. Så himla inspirerande och jag har länge varit sugen på att klicka hem hennes kokbok. Kanske det får bli något i framtiden!
instagram - lista - mat - the new green salad - therese elgquist - vegetariskt