BANANSCONES till frukost

 
När man är ledig är det helt okej att lyxa till frukosten med färska bananscones. Hur gott låter inte det? Och det är dessutom superenkelt och tar ca ½ timme att göra iordning. Jag är nästan tvungen att dela med mig av detta recept som jag hittat på @frukostfantastens instagram. Detta recept ger 2 st scones vilket jag tycker är perfekt. Oftast när man bakar scones kan det bli mycket över och jag tröttnat lätt på att äta samma bröd varje dag. 
 
Till banansconesen behöver du:
 
1dl havregryn
1 mosad banan
1 ägg
1 tsk fiberhusk
½ tsk bikarbonat
 
Börja med att mixa havregrynen och tillsätt sedan resten av ingredienserna i mixern. Lägg sedan smeten på en plåt i ugnen på 200 grader i 15 minuter och tada, du har två läckra bananscones som är redo att ätas! 
 
Smaklig måltid! 
bananscones - frukost - frukostfantasten - instagram
1
Hemmarecept

Mums, ser gott ut!

Svar: det var supergott!!! 😍
Hemma Hos Felicia