FIRST WEEK AT HOME

En vecka har gått sedan jag officiellt flyttade hem till Finland igen. Det har varit en händelserik vecka, jag har njutit av goda frukostar, spontanshopping och fina kvällar på villan. Det är sommarlov nu och jag vill ta hand om mig själv på bästa sätt, ge kropp och sinne lugn och ro helt enkelt. 
 
Eftersom att det är söndag idag vill jag sammanfatta veckan i ett par mobilbilder: 
 
 
En färgglad frukost bestående av havregryntgröt med banan, lingon, solrofrön och en puré från Good n' Go. Ibland kör jag på lite blåbär för variation. Detta är för tillfället min go-to-breakfast ♥
 
 
I fredags bestämde mamma och jag för att fira helgen med en lite lyxigare lunch på Pavis. Det var hamburgarbuffée på menyn och vi kände att det var ett riktigt bra val. Jag valde dock deras vegetariska rätt, morotsbiffar med klyftpotatis och tzatziki eftersom att jag valt att utesluta kött från min kost. Måste dock säga att deras morotsbiffar var utsökt goda! 
 
Jag har också spanat in den nya springbanan här i Larsmo. Det har hänt så mycket under den period jag varit borta. Så jag har passat på att träna lite vid den (läs 1 gång) och njutit av det fina vädret helt enkelt. Men banan var superfin och kommer helt klart att besöka den flera gånger! 
 
Vi har grillat! Igår åt vi en riktigt god ugnsbakad sötpotatis med en god kall sås som jag slängde ihop (med gurka, gräslök, matyoghurt och svartpeppar) och tofu samt lite grillad majs! Det var ett perfekt avslut på en fin lördag. Vi har även grillat lax och rotfrukter! 
 
 
 
Och jag har försökt njuta av stunden, den vackra naturen och det fina vädret. I veckan har det varit rätt så dåligt väder, blåsigt och kyligt, och när solen tittat fram har jag försökt vara ute så mycket som möjligt. Bilden till vänster är tagen en sen fredagkväll. Det var en otroligt vacker solnedgång. 
 
Och just ja, jag har även köpt en french press. Har länge velat ha en sådan i min ägo och den är perfekt att ha på villan. Har endast provat den en gång men jag tror jag lyckades rätt så bra! 
 
Pavis - french press - frukost - grillat - havregrynsgröt - middag - morotsbiffar - solnedgång - träning - vegetariskt
6
Angelica

Alltså åh, vilka fina mobilbilder du får till! Skönt med sommarlov också, hoppas verkligen att du får njuta :)

Svar: ååh tack Angelica!! Vad snäll du är! :D
Hemma Hos Felicia

emma

åh vad mycket gott!

Svar: hiihi jaah! .D
Hemma Hos Felicia

Camilla Persson

Fina bilder ☺️

Svar: Tack Camilla!!
Hemma Hos Felicia

Emma Engström

Så många gottigheter!! Kram

Svar: ja, har verkligen njutit denna vecka!
Hemma Hos Felicia

iseedee

Så mycket god mat!

Svar: ja, verkligen!!! älskar att laga mat ❤
Hemma Hos Felicia

enna

SÅ skönt med ledighet! :)

Svar: jag håller med!
Hemma Hos Felicia