Lunchdate

Det finns en liten charm med att stå i köket med sin bästa vän och göra iordning en lunch. Mikaela och jag hade bestämt att käka lunch tillsammans ute på stan men bestämde i sista sekund att vi gör vår egen lunch i Mikaelas nyrenoverade kök. Det var minsann ett bra beslut! 
 
Mikaela har även flyttat till ett parhus tillsammans med sin pojkvän och jag var extremt uppspelt över att se hur de bor. De har inrett i flera olika vita och gråa nyanser vilket jag älskar. Jag kunde ha flyttat in på en gång. Köket och vardagsrummet är helt magiskt! Jag kommer garanterat att göra flera luncher i detta kök! ♥
 
 
Ni ser, jag kände mig genast hemma i hennes lägenhet! 
 
 
Vi körde på en klassisk pasta till lunch med en tomatsås gjord på krossade tomater, vitlök, palsternacka, morötter, champinjoner och gröna oliver + lite fetaost ♥ Det var rätt vindstilla på hennes terass och vi kunde njuta av vår lunch på utsidan. 
 
 
Jag hade länge velat smaka Fazers nya Jaffa kex med smak av Pihlaja och vi passade på att köpa hem dem till fikat. Mikaela dukade även fram färska jordgubbar och blåbär och vi tog med oss fikabrickan till terassen där vi njöt av solen.
 
Det som är det bästa med Mikaela är att jag kan vara mig själv till 100% vilket innebär att vi alltid slutar våra träffar med att sätta på dendär #throwback playlisten och sjunger högt till gamla disneychannel låtar. Det var en underbar eftermiddag! ♥
Jaffa kex - Pihlaja - barndomsvän - fika - lunch - pasta - tomatsås
1
torres

Mysigt värre ju!

Svar: oh ja verkligen!!
Hemma Hos Felicia