Rostade kikärtor

Enkel och rätt så snabb lunch! Häromdagen åt jag denna vackra och färgglada tallrik med rostade kikärtor, kokt nypotatis, picklad rödlök och lite variernade grönsaker. Jag slängde även ihop en riktigt god kall sås gjord på grekisk yoghurt, fetaost och svartpeppar. Men det var inte den jag hade tänkt dela med mig av utan det var mina utsökta rostade kikärtor. Scrolla ner för att få receptet på dem! 
 
 
Rostade kikärtor: 
Du behöver
 
I burk kikärtor
Tomatpuré
Cayennepeppar
Paprikapulver
 
Blanda alla ingredienser i en skål och strö sedan ut dem på en ugnsplåt. Sätt ugnen på 200 grader och ha kikärtorna i inne i ca 20 minuter. Då blir de knapriga och får en riktigt god smak. Du kan även strö lite sesamfrön på dem, men vi hade inga hemma så det fick bli utan för min del. 
 
Bon appetit! 
kikärter - lunch - picklad rödlök - rostade kikärtor - vegan - vegetariskt
1
Liselotte Johansson

Det ser jättegott ut:)

Svar: åh det var det verkligen!!
Hemma Hos Felicia