Det är bara onsdag

Det är bara onsdag men det känns som att jag hunnit göra hur mycket som helst redan denna vecka. Allt bara rullar på, jag vaknar tidigt, käkar frukost och spenderar sedan förmiddagarna i skolan för att sedan komma hem, njuta av en god lunch och sedan fortsätta med resten av dagens bestyr. Det är inga märkvärdiga dagar vi snackar om.
 
En liten recap av vad jag gjort hittils denna vecka: 
 
 
Jag har målat och lyssnat på podcast, det bästa när man har tråkigt en eftermiddag. Jag har målat i min fina Alice in Wonderland målarbok jag fick i julklapp, älskar bilderna!! 
 
 
Mitt andra hem, jag har spenderat förmiddagarna på Universitetsbibblan och jobbat flitigt med uppsatsen. Min nya taktik när det gäller skrivandet är att infinna mig i skolan rätt tidigt (ca klockan 8:00), arbeta flitigt till magen kurrar (brukar vara någon gång runt 13:00) och bege mig hemåt för lunch. Då jobbar jag aktivt med uppsatsen i 5 timmar och få lite ledig tid när jag kommer hem. Hur bra som helst. 
 
 Detta är vad jag kallar "en salig blandning av mat". Eller nåt liknande. Ett bevis på att allt jag äter inte ser så gott ut haha. Men underst ligger en pajbit med sojafärs, tomatsås och gröna ärter. Ovanpå en massiv sallad med isbergssallad, tomat, majs och gurka samt lite ceasardressing ovanpå det. Man tar vad man har när man är hungrig. 
 
 
Jag lockade håret en sen kväll, dagen-efter-lockarna är alltid finast. 
 
 Jag har läst en massa också. Boken jag läser just nu är så himla bra och kan inte lägga ifrån mig den. Är uppe sent om kvällarna för att jag inte kan sluta läsa. Inte sååå bra för mig eftersom att jag alltid stiger upp runt 6 varje morgon. Men kommer helt klart tipsa om boken senare när jag läst ut den. Stay tuned. 
 
 
Jag har handlar massa frukt, äpplen, päron, apelsin och banan. Jag äter åtminstone tre frukter per dag. 
 
 En annan lunch från veckan. En bra balanserad sallad med grönsaker (isbergssallad, morötter, gurka, tomat och majs), potatis som blev över från kvällen innan, kikärter och fetaost. Så enkelt och tog mig bara någon minut att slänga ihop. 
 
 
Och sist men inte minst kvällens program. Ikväll tänkte jag unna mig lite filmmys. Jag vet inte varför, men tidigare idag kände jag att jag ville se Fault in our stars och det är precis vad jag ska göra, perfekt avslut på denna onsdag! 
 
Ha det gött!! ♥
 
Alice in wonderland - The Fault in our stars - Umeå Universitet - boktips - elinmargaretadesign - filmkväll - frukter - lunch - målarbok - onsdag
5
Sandra

Den salladen såg GOD ut! Den måste jag prova :)

/Sandra ( http://kojatillslott.se )

Svar: hihi, men ja! Superlätt att slänga ihop!
Hemma Hos Felicia

Joré Dirgélaité

medhåll på att denna veckan varit proppfull redan?? vad är det för uppsats du skriver förresten? :)

Svar: Jag skriver om närståendes uppfattning om tarmsjukdomar! :D
Hemma Hos Felicia

Danielas Dagbok

Åh, the fault in our stars - en av de bästa filmerna någonsin <3

Svar: håller med dig till 100%
Hemma Hos Felicia

Jennie

Dina luncher ser alltid så goda ut!

Svar: tack Jennie, så glad jag blir!! :)
Hemma Hos Felicia

déa

haha tycker ändå pajen med sallad ser god ut :--)

Svar: haha åh tack!! :D
Hemma Hos Felicia