PAKTEN - boktips

Glad fredag på er! Min lilla "mini-semester" börjar närma sig sitt slut, snart får jag ta mitt pick och pack och åka tillbaka till Umeå för slutspurten. Under veckan har jag läst en superbra bok som jag bara måste tipsa er om. Jag älskar böcker med en liten annorlunda handling och denna var precis vad jag längtat efter att läsa. Boken jag vill tipsa er om denna fredag är Michelle RIchmonds Pakten
 
 

" Nygifta Alice och Jake får ett märkligt erbjudande av en man de träffar på sitt bröllop: att de ska gå med i något han kallar Pakten. Målet för Pakten är tydligt: att hjälpa varandra till lyckliga livslånga äktenskap. Här finns personer från samhällets toppskikt, som delar allt men låtsas att de inte känner varandra om de råkas på stan. Till en början verkar reglerna rimliga: Svara alltid i telefon när din partner ringer. Planera en gemensam resa minst en gång i kvartalet. Nämn aldrig Pakten för någon utomstående. Alice och Jake sveps till en början med i gemenskapen och auran av framgång. Tills en av dem bryter mot en regel. När det går upp för dem vad det är för slags kontrakt de har skrivit under, börjar deras nya liv att framstå som en ond dröm. Pakten, liksom äktenskapet, är något man förbinder sig till på livstid. Och de andra paren är beredda att ta till vilka medel som helst för att helga målet. "

Den är så annorlunda och man kan verkligen inte förutspå något i boken. Michelle har en riktigt bra fantasi och ja, här har ni nog en klar 5/5 ♥

 
En psykologisk thriller för dig som vill läsa något annorlunda och spännande! ♥
boktips - goodreads.com - michelle richmond - pakten - psykologisk thriller - the marrige pact - thrillers
5
Åsa

Tack för tipset!

Svar: Varsågod!!
Hemma Hos Felicia

pernillasandstrm.blogg.se

Oj, ja den lät annorlunda. Älskar att läsa så denna ska jag komma ihåg till nästa gång jag köper en bok. :)

Svar: absolut!! rekommenderar den varmt!
Hemma Hos Felicia

KAKA / Carolina

Oh! Jag köpte den boken igår, är så taggad på att läsa den senare i år. Hört väldigt bra om den.

Svar: ååh så kul! Jag tror du kommer gilla den!!! Jag hade svårt att lägga den ifrån mig om kvällarna!! :)
Hemma Hos Felicia

Louise

Den låter riktigt spännande! :)

Helena

Tack för tipset! låter som en riktigt spännande bok :)