En träningsweekend

Woh, det var den helgen. Fördelen med att bo på sin praktikplats är att jag får ta del av alla event som äger rum här. I helgen har jag fått hänga med på en träningsweekend, med varierande pass, föreläsningar och härliga människor. Även vädret var på vår sida och det har helt enkelt varit en underbar helg. 
 
 
Alltid bra att börja dagen med en bra frukost när man ska röra på sig hela dagen. Havregrynsgröt med kanel, äppelmos, blåbär och banan + ett ägg och kaffe. En frukost som gör att jag håller mig på banan till lunch. Detta är nog min nya favvofrukost. Äppelmos är ju så himla gott på havregrynsgröt. Du måste testa! 
Så på fredagen började jag dagen med ett yin yoga pass innan frukost. Så skönt att få sträcka ut bindväven. Innan middagen var det dags för en halv timme core och efter middagen körde jag ett dans mix pass med en halv timme sh'bam och en halv timme zumba. Det var ett tag sedan jag dansade zumba så jag var väldigt ringrostig. Men kul var det. 
 
Jag har försökt testa på lite olika pass under helgen. På lördagen testade jag på Soma move och zumba toning. När kvällen nalkades började man känna sig rätt mör i kroppen. Det erbjöds pass hela dagen och vissa körde 6 pass på en dag, men jag tog det lugnt och njöt av solen istället. 
 
På söndagen började jag dagen med lite core igen. Innan lunchen körde jag ett Strong by Zumba pass, en sprillans ny grej som införst i zumban. Så kul att få testa på det, där är mindre dans och mera boxning. Men det har varit så skönt att få röra på rumpan och komma tillbaka i träningsrutiner. 
 
 
Att få njuta av kaffe i solen har inte varit så dåligt. Jag har verkligen uppskattat "efter-lunch-kaffet", det har varit extra gott i helgen. 
 
 
Det har börjat blomma också. Så vackert! 
Vi bjöd på goda smoothies, bland annat en blåbärssmoothie och en ingefärsshot. Det var perfekt som ett mellanmål mellan passen. Ingefärsshoten var mycket uppfriskande. 
 
 
Ser ni att gräset håller på att bli grönare, snart kan man ta ut picknickfilten och mysa på gräset. Jag passade på att ta med min bok och bänka mig på en bänk för att njuta av kvällsvärmen. 
Och som vanligt har vi fått riktigt god mat, bland annat wok med pitabröd (till vänster) och Moussaka med quornfärs (till höger). Och självklart massa god och varierande sallader. 
 
 
Vi har även fått extra gott kvällsfika, brie, ett pålägg gjord på solrosfrön, melon och massa god frukt. Ja, man kan inte klaga. Nu är man redo att kicka igång en ny vecka! ♥
brie - frukost - havregrynsgröt - ingefärsshot - kvällsfika - lunch - middag - moussaka - pitabröd - quorn färs - smoothie - sollefteå - träningsweekend - vattenmelon - Österåsens hälsohem
1
Freja

Vilken bra praktikplats! :)

Svar: oh ja, trivs så bra!!
Hemma Hos Felicia