ORDBRODÖSEN - boktips

Veckans boktips, Ordbodösen som är skriven av Anna Arvidsson är Annas debutroman. Det var ett bra tag sedan jag läste en fantasy roman, jag är alltid lite skeptiska gentemot dem. Det måste verkligen vara en bra historia för att jag ska orka ta mig igenom boken. Ordbrodösen hade det där lilla extra som fick mig att läsa, sida efter sida. Man vill veta vad som ligger bakom Albas förlorade kraft. 
 
 
"Med skrivna ord kan hon styra dina tankar och handlingar. Du märker aldrig när du blir hennes marionett.

I en värmländsk bruksort bor sedan århundraden tillbaka en säregen släkt. De har en stark ställning och en kraft som till varje pris måste hållas hemlig. Kvinnorna i släkten är ordbrodöser. Alba har aldrig önskat sig förmågan att styra andra människor, men accepterat att hennes framtid är utstakad. Hennes mor, mormor och mormors mor har alla fått kraften på sin artonårsdag. Inträdesprovet ska vara en ritual, inte ett verkligt test. När Alba misslyckas står alla handfallna. Ingen berättar vad de misstänker ligger bakom hennes oförmåga. Istället skickas Alba hastigt till en avlägsen släkting i Stockholm och bit för bit börjar hon själv lägga pusslet.
Men någon försöker hindra hennes sökande. Någon som inte skyr några medel för att nå sitt mål.
Någon som kan få vem som helst att lyda."
 
 
Den är lättläst och jag tog mig igenom dem på ett par dagar. Jag hoppas verkligen att Anna Arvidsson har något mera på kommande, hennes debutroman har gjort mig intresserad!♥
Anna Arvidsson - Raben & Sjögren - Raben Sjögren - boktips - fantasy - ordbrodösen
3
Linnea Kinis

jag läser inte så mycket böcker, men kul med lite tips ifall man nu nångång skulle få för sig att läsa en :)

Svar: tack!! hoppas att du får lite tid över för någon bok i sommar! :)
Hemma Hos Felicia

Evelina

Bra tips :D

Svar: åh tack!!
Hemma Hos Felicia

Emma Engström

Åh, älskar verkligen att läsa men önskar jag kunde hitta bra tillfällen till att göra det! Kram