Piffa upp din frukost

Är du trött på din havregrynsgröt till frukost eller din yoghurt tallrik som inte kan bli mer tråkig än vad den är i nuläget? Jag har en räddare i nöden som är superenkel och piggar upp din frukost både smakmässigt och utseendemässigt. Ni vet dehär små "klämmisarna" för småbarn som innehåller en fruktsmoothie med lite blandade frukter. De innehåller bara frukter, inga tillsatsämnen eftersom att de är gjorda för spädbarn och är därmed perfekt till frukost. Min favorit är att tillsätta en sådan till min havregrynsgröt med lite nötter, lingon och frön. 
 
Det bästa är ju att de finns i hur många smaker som helst så man kan variera beroende på vad man gillar.
 
 
I veckan köpte jag tre olika sorter från tre olika tillverkare. Man kan hitta dem vid barnmatshyllorna! 
 
 
Här har jag en yoghurt tallrik med fryst banan, blåbär, rabarber, müsli och lite frukt smoothie. Så himla gott, det gjorde min frukost tusen gånger bättre! Det är även perfekt om man är in a hurry och inte har tid att stå och hacka och skala massa frukt. Det går snabbt, och vips så har du en näringsrik frukost (bättre än att du bara skyfflar i dig havregrynsgröt)
frukt smoothie - frusen banan - naturell yoghurt - semper - smoothie
2
Linnea Kinis

bra frukosttips :D

TIDSTJUVEN

Vilket fiffigt tips! Det där har jag aldrig tänkt på. :)