Mina tefavoriter

Tesäsongen har börjat. Under de kalla månaderna konsumerar jag extremt mycket te och spenderar alldeles för mycket pengar på olika spännande tesorter. Man ska kunna välja och vraka i mitt teskåp, det ska finnas något för alla. Jag har redan börjat arbeta på mitt lager av tesorter och tänkte nu dela med mig av mina favoriter för tillfället. 
 
 
Organic Chai Green Tea från Clipper. Jag älskar chai teer och jag har nu hittat en favorit. Denna ger mig lite julkänsla och perfekt att starta dagen med enligt mig. 
 
Women's balance från Yogi Tea är ett te som jag ofta dricker om kvällarna eftersom att det inte innehåller något koffein. Jag kan inte dricka några koffeinhaltiga drycker sent om kvällen, då sitter jag nog uppe halva natten. 
 
 
Mitt absoluta favoritjulte för tillfället kommer från Teministeriet och heter Christmas Fireside. Jag köpte det förra året inne på Blossom i Jakobstad och det smakar så otroligt gott. Teministeriet har superhärliga tesorter och ett varierande utbud som ni måste spana in. 
 
 
Och Nordqvists julteer är också mina favoriter just nu. Som sagt, jag älskar alla smaker och kryddor som har med julen att göra vilket ni kanske har förstått vid dethär laget. 
 
 
Här får ni också en inblick i mitt tesortiment. Det finns redan en hel del att välja mellan, precis som jag vill ha det. Även Aurora är lite nyfiken vad jag har att erbjuda i skåpen!
 
Har ni något favoritte just nu? 
 
chai te - christmas fireside - clipper - green tea - grönt te - julte - nordqvist - teministeriet - women's balance - yogi tea
3
Harriet

Älskar te! Min favorit är just nu Clippers Skinni Vanilli, så gott. Och tack flr tipsen, ska provas.

Svar: jag har faktiskt spanat in den men inte riktigt vågat köpa den! Den får nog bli mitt nästa teköp! :)
Hemma Hos Felicia

mammatillmirakel.blogg.se

Älskar teministeriet! ♡

Svar: jag med!!!
Hemma Hos Felicia

Danielas Dagbok

Vilket roligt inlägg att läsa, speciellt då man själv också är teälskare! Jag är ett fan av muminteerna 😍

Svar: åh ja, de är sååå goda!:)
Hemma Hos Felicia