On a day off work

Nu när jag börjat jobba så har jag även börjat uppskatta mina lediga dagar. Att inte behöva vakna av väckarklockan och stiga upp innan solen ens gått upp. Mina lediga dagar är oftast dagar jag fokuserar på mig själv, jag kan sitta länge vid frukostbordet och bara slökolla youtubevideor eller så kan jag också stå extra länge i duschen för det hinner man vanligtvis inte under en jobbdag.  
 
Detta är vad jag vanligtvis gör på en ledig dag: 
 
Långfrukost
Det är det bästa, koka en kanna kaffe med kardemumma och göra iordning favoritfrukosten är för mig ett bra sätt att starta en ledig dag på. En gröttallrik med banan, jordnötssmör, kanel och lingon håller mig oftast mätt till lunch. Och jag gillar kombinationen med lingon och jordnötter. It's a win. 
 
 
Tidsinställer blogginlägg
På mina lediga dagar försöker jag göra iordning lite blogginlägg inför den kommande veckan. Jag försöker sträva efter ett variernade innehåll och för mig är det viktigt att skapa bra content. Så efter frukosten sätter jag mig ofta framför datorn för att gå igenom bilder och idéer för veckan. 
 
Morgonpromenader
Om det är soligt och vackert väder vill jag försöka ta mig ut på en uppfriskande promenad för att väcka både kropp och hjärna. Då får jag ny energi och kan kicka igång dagen. En halvtimme räcker bra för mig, men vissa dagar vill jag ta mig ut på en längre promenad och är då oftast ute en timme. 
 
Loppisfyndar
Eftersom att jag bor nära Röda korset loppiset här i Vasa kan jag lätt slinka in och loppisfynda. Ibland är det skönt att bara gå runt och strosa i affären. 
 
Jag städar
Det är något jag inte prioriterar på en arbetsdag så när jag är ledig städar jag ofta OCH tvättar kläder. Häromdagen var min klädhög extremt stor. Jag brukar köra en grundlig städning där jag både dammsuger, dammar och tvättar golv. Älskar när det är rent hemma! 
 
foto taget av anna-sara
 
Jag hänger med vänner
Så skönt att få prata av sig om vad som hänt under veckan. Ibland blir det kaffedejt, ibland en lyxigare lunch. Ibland kanske ett glas vin. 
 
Jag kollar film
Om jag vill ha en myskväll på egen hand så föredrar jag att kolla film på mina lediga dagar. Oftast blir det en romantisk komedi eller en klassiker. Jag gillar också gamla godingar som jag älskade i min ungdom. Ibland lägger jag även på en disneyfilm. 
frukost - ledig dag - loppis - morgonpromenad
2
Tess

Vad härligt med långfrukost! :)

Svar: verkligen!! :D
Hemma Hos Felicia

Ida

Spännande med jordnötsmör och lingon! Min favvo är banan - jordnötsmör - dadelsirap!

Svar: dadelsirap, det låter spännande!! :D
Hemma Hos Felicia