Systrarna - boktips

Tips tips! Nu vill jag tipsa er om en ny bok, en bok som ni bara måste läsa nu i höst. Vågar jag kanske säga att jag har en ny favoritförfattare. Claire Douglas spänningsroman Systrarna är den bok jag vill tipsa er om idag. Jag fick flera gånger tänka till och försöka dra egna slutsatser och sen när det inte alls slutade som jag tänkt mig föll allting på plats. 
 
 
"Det är två år sedan Abis tvillingsyster Lucy omkom i en tragisk bilolycka. Abi, som körde bilen, är nedbruten av sorg och skuld när hon flyttar till Bath för att försöka gå vidare i livet. Vart hon vänder sig tycker hon sig se Lucy, men det visar sig alltid vara någon annan. En dag möter hon Bea som är rena avbilden av Lucy och hennes tvillingbror Ben. De blir nära vänner och Abi flyttar snart in i deras exklusiva kollektiv. 
Men när Abi blir förälskad i Ben så är Bea inte lika trevlig längre. Hon anklagar Abi för att ha stulit ett armband. Och plötsligt börjar märkliga och oroväckande saker hända. För det är väl inte bara inbillning ?"
 
En solklar 5/5. Boken är skriven på ett sådant sätt att man bara vill fortsätta läsa. Jag kan säga att jag inte har läst något liknande innan. Perfekt läsning för dig som vill ha något lite annorlunda och udda. ♥
Claire Douglas - Louise Bäckelin förlag - boktips - böcker