Ugnsbakad aubergine

Dagens middagstips! Ugnsbakade auberginer! Superenkelt och så himla gott! Jag älskar ugnsmat, man behöver inte göra så mycket, lite förberedelser för att sedan stoppa in det i ugnen. Med mina ugnsbakade auberginer åt jag en kikärtsröra som jag gjort i stekpannan. I den så kan man hitta morötter, paprika, broccoli, grönkål och självklart kikärter. Där jag jag tipsa om att hälla över lite sojasås för en lite annorlunda smak. 
 
Och till auberginerna. Allt du behöver göra med dem är att dela dem på hälften, ringla lite olja över dem, salta och peppra. Sedan in med dem i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter och du har en riktigt god middag. Tur att jag köpte två stycken när jag handlade, för detta måste jag göra snart igen! ♥
 
aubergine - kikärter - kikärtsbiffar - kikärtsröra - middag - middagstips
5
Yasmine

Så smarrigt det ser ut, det får jag ta och testa någon gång! :)

Ida

mmm va spännande, ser riktigt smarrigt ut! Detta ska jag testa, tack för tipset :D

Julia Holmqvist

Alltså dina recept är så inspirerande! Jag måste testa det här också! :)

Angelica Wåhlin

Näe, vad gott! Måste testa :D

Nilla

Såå gott det ser ut. Det måste jag testa!