Sommaren 2019

Sommaren närmar sig sitt slut. Tänkt vad ett par månader kan gå fort. I skrivande stund så regnar det, jag dricker en varm kopp te och har lite höstkänsla i kroppen. Därför tänkte jag dela med mig av vad jag hunnit göra denna sommar samt vad jag inte hunnit med men gärna skulle vilja ha haft tid för. Det är alltid roligt att se tillbaka på sommaren, den var så fin! 
 
Detta är vad jag gjort under sommaren:
 
- varit på villan
Jag hann spendera lite tid på villan. Inte så mycket som jag hade hoppats på men under de varmaste dagarna i juli kunde man hitta mig i en solstol ute på terassen i Larsmo. 
 
-simmat
I samma veva passade jag på att simma. Så skönt att svalka av sig när det var som varmast. 
 
 
- ätit vattenmelon
Sommarens bästa snack, vattenmelon. Så svalkande. Jag slukar lätt en halv vattenmelon på några minuter. Så det har blivit ett par vattenmeloner i sommar. Älskar det! Och det är nog bara på sommaren jag får en craving för det!
 
- ätit massa sushi
 Min craving för sushi har varit enorm. Jag tror jag har ätit sushi åtminstone en gång i veckan. Det är det bästa som finns just nu. Och jag gillar att jag också har sushiälskande vänner så att jag inte behöver äta det själv! Även Aurora verkar ju vara lite sugen! Haha!
 
 
- jobbat
Det har självklart blivit massa jobb. Jag har haft två semesterveckor i sommar men det var snabbt över. Men det har varit kul att jobba, vissa veckor har det varit utmanande, vissa har varit lite mer lugnare och man har kunnats andas ut. 
 
- åkt till Stockholm
Det har nog ingen missat. Det blev en Stockholmsresa. 
 
- firat Auroras födelsedag
Min älskling blev 1 år i juli. Det firades med lite kalas hemma hos oss. Jag bjöd på bland annat en blåbärspaj i portionsform. Så gott! Tänk att hon redan är 1 år. Hon blir så gammal. Men oj vad vi haft det bra tillsammans. Visst har det varit lite svåra stunder (när jag fått ryta till lite) men hon kompenserar det med sin charm och alla pussar jag får när jag kommer hem från jobbet!
 
 
- firat Anna saras examen
Anna-Sara fick sin examen i början av sommaren. Självklart så skulle det firas. Med knytis på hennes villa i Nykarleby. Det blev övernattning, lite hunddagis, god matt, vitt vin och dendär sommarkänslan som är så obeskrivlig. 
 
 
- köpt mycket second hand
80% av alla kläder jag köpt under sommaren är second hand. Jag älskar att söka och hitta bra fynd. Så mitt mål under denna sommar har varit att mest fokusera på second hand fynd!
 
- jobbat både i kokkola och jakobstad
Jag har fått prova på att jobba i Food truck i 4 dagar i Kokkola. Roligt, trångt, utmanande och långa dagar. Många erfarenheter rikare. Jag fick även möjlighet att jobba 3 dagar i Jakobstad under Jakobsdagarhelgen. Jag gillar att få utmana mig själv och jag känner att jag växer och blir mer självsäker som person på det sättet. 
 
- druckit drinkar på den nya restaurangen HEJM
Restaurang HEJM öppnade i slutet av juli men deras takterass hade en liten preopening någon vecka innan. Så jag och mamma passade på att testa på samt spana in den nya restaurangen. Det måste nog vara en av de bättre utsikterna jag sett, samt deras inredning är så fin. Snart så ska maten testat också. 
 
- jag har läst 11 (!!) böcker mellan juni och augusti
Intresset för läsning har inte dalat under sommarmånaderna. Hela 11 böcker har jag hunnit med. Helt galet. Här nedan kan ni se tre utav dem!

 
 
Saker jag inte hunnit göra under sommaren: 
 
- haft picknick
Varje år ser jag framför mig en mysig picknick i parken, med croissanter, frukter, godis, skumpa osv. Det har ännu inte blivit av. På något sett så kommer jag aldrig för mig att packa ner picknickfilten och packa matsäcken. NÄSTA ÅR. Jag lovar!
 
- solat
Jag har helt förlorat intresset för att bli brun. Att sitta i solstolen och jobba på brännan känns så tidskrävande. Istället så hittar man mig i skuggan med en bok. 
 
- spenderat dagen på beachen
Jag har inte legat på stranden i sommar. Eftersom att jag spenderat mycket tid i Vasa under sommaren och mina vänner är på hemmaplan så har jag helt enkelt skippat det. Att ligga på stranden all by my self har inte varit på tapeten.
 
- hälsat på syster i Nykarleby
Något jag tycker är så tråkigt. Jag har inte haft tid att hälsa på syster hemma hos henne. Hon har varit hos mig men eftersom att jag inte har bil så blir det lite strul att ta sig med buss ibland. Jag ska förbättra mig på denna punkt.
 
- tränat
Jag har hållit mig till långa mysiga promenader, cykling och vardagsmotion. En gång gick jag till gymet med syster men jag kände mig som en råtta i bur där så det räknas inte. Jag har inte gjort en pushup eller några squats under sommaren.
 
- midnattsdopp
Något jag alltid tycker låter så himla mysigt. Det blir aldrig av.
 
- köpt nya skor
Jag har att köpa skor. Jag behöver ett par nya sneakers, helst Nike. Kanske nästa år. (dock investerade jag i ett par adidas sandaler inför en kommande resa, det ränkas inte)
 
- photoshoot i solnedgången
Jag älskar solnedgångar. Bilderna blir oftast lite bättre då. Men det blev heller inte av i år. 
Restaurang HEJM - aurora - gamla stan - second hand - sommar 2019 - stockholm - sushi - villaliv