Mexican evening

Lördagens middagstema var Mexikansk afton, aka tortillas. Återigen samlades gänget för gemensam matlagning, lite häng, drinkar och framför allt riktigt god hemlagad mat. På menyn stod det egengjorda tortillabröd, böngryta, långkok, guacamole, salsa, majskolvar och syrad rödlök. Som fördrink gjorde vi lite frozen margaritas. 
 
Här nedan kommer lite bilder från kvällen: 
 
 
Det var Casper som stod för menyn, han hade även gjort tortillabröden. Alltså älskar hans initiativ till att testa på nya recept! Hittils har han lyckats riktigt bra, tortillabröden var så himla goda! Ett tips till er som lite tröttnat på det klassiska tortillakvällarna, kör på egna tortillabröd. Testa er fram! 
 
 
Den extremt goda guacamolen. Den tog snabbt slut, vi slukade den på en gång!
 
 
Jonatan och Ville var också taggade på tortillas. 
 
 
Vi var utsvultna när maten äntligen serverades. Alla var ivrig med att få smaka på det vi åstadkommit. 
 
 
Såhär blev min tortilla, lite böngryta, guacamole, syrad rödlök och salsa. Ett vinnande koncept! 
 
 
Jag uppskattar verkligen de här kvällarna när vi samlas för att göra mat tillsammans. Det är så himla mysigt och ett bra sätt att samla alla! Vi har försökt att ha lite olika teman under våra middagar, så får se vad det blir nästa gång! 
 
Tack för en fin kväll! ♥
 
Tortillas - böngryta - corona - frozen margaritas - guacamole - mexicansk afton - tortillakväll
4
ISA

WOOOOW. Tacos 2.0 skulle jag kalla det där <3

Li

Men åh så smarrigt! Hemmagjord guacamole är en av mina absoluta favoriter på matbordet liksom soffbordet! 😃 Kolla gärna in min matblogg. Kram

//Li

Ajli

Det ser underbart ut! Så himla fint med egna bröd och LÅNGKOK!? Lovely! Böngryta var smart att ta i sina tacos, det ska jag ta nästa gång :)

Bexollila

Men så gott det där ser ut då!