Poké bowl & friends

Varför inte kicka igång årets första lördag med fint sällskap och god mat? Det var precis det vi gjorde denna lördag. Idag var det jag som stod för middagen hemma hos mig. Så skönt att kunna bjuda hem folk igen. Som ni kanske minns så drabbades min förra lägenhet av en vattenläcka som resulterade i att små flugor invaderade min lägenhet, så det var inte så roligt att bjuda hem någon. 
 
På kvällens meny kunde man hitta en riktigt smarrig poké bowl med sötpotatis, kidneybönor, edamamebönor, kallrökt lax, rädisor, tomater och spenat. Till det så blev det mojitos. Vi ville verkligen fira in det nya året. 
 
 
Det finns en liten charm med att äta med pinnar, det tar lite längre att äta och man hinner både njuta mera av maten samt av sällskapet. 
 
 
Elin och Anna-Sara stod för efterrätten, som ni kan se till höger är i full gång. 
 
Aurora gillade att det var lite mer folk hemma hos oss, flera att mysa med, flera att bita på!
 
 
Det var så länge sen jag drack mojitos så det var supergott! Efterrätten ser ni till höger. En choklad mousse som är gjord på mörkchoklad, avokado, kokosolja och honung. Väldigt maffig men så god! 
 
 
Vi avslutade kvällen med lite spel. Anna-Sara hade fått spelet Speak out till jul och vi var ju bara tvungen att testa. Vi var lite skeptiska över hur vi skulle få in munstycket i munnen haha. Det här måste nog vara mitt nya favoritspel, det var så roligt och vi fick oss alla ett gott skratt!! 
 
aurora - choklad mousse - kallrökt lax - middag - mojito - poké bowl - speak out
3
ajlimullersandvik.blogg.se

Menååå, så himla trevligt ni hade det! Maten ser supersmarrig ut :D

Svar: tack så mkt!! Vi hade en riktigt härlig kväll!
Hemma Hos Felicia

Elin

Vilka mysbilder från vår myslördag 😍

Svar: ååh tack finis!! <3
Hemma Hos Felicia

mammatillmirakel.blogg.se

Tack så mycket ang bilderna. Du har själv också jättefina bilder. Ha det fint!