god morgon

Godmorgon på er! Idag bjussar jag på lite frukostbilder dagen till ära. Lördagar är den perfekta dagen att satsa på en god och näringsrik frukost. För någon vecka sedan kände jag att jag började bli en aning trött på min vanliga havregrynsgröt. Den var ganska trist, jag började tröttna på smaken helt enkelt. Jag försöker dock variera min topping rätt så ofta men just den dagen så kände jag att jag behöver något nytt. 
 
Och det var inte mycket som behövdes. Jag har nu testat att koka min havregrynsgröt i 2dl vatten och 1dl havremjölk. Det har nu varit min räddare, nu kan jag njuta av min frukostgröt igen! Havremjölken gör att den får en lite sötare smak vilket passar mig i smaken! 
 
 
Och så självklart toppingen. Här har jag maxat min havregrynsgröt med ½ banan, ett päron, lingon och lite nötter. Strö lite kanel över och du har en magisk frukost. Njut av denna tillsammans med en stor kopp kaffe. 
 
Hoppas ni får en riktigt bra helg! 
frukost - havregrynsgröt - havremjölk - lingon - lördagsfrukost - päron
1