För din katt

Tips för du som har katt eller bara är intresserade av hur katten fungerar och hur din lilla vän tänker. Ibland så har jag väldigt svårt att förstå Aurora, vad innebär det att hon jamar på ett visst sätt eller varför beter hon sig just såhär i denna situation? Det finns så mycket att lära och jag tycker det är så spännande att lära känna min katt mer och mer. 
 
Här om dagen hittade jag två böcker inne på biblioteket som jag tycker att ni kan kika lite på. 100 sätt att vara som din katt är lite mera underhållande, så ta den med en nypa salt. Men den var rolig att läsa. Små visdomsord som kan förgylla en tråkig dag! 
 
 
Men Kattens hemliga språk är en ny bok som jag varmt kan rekommendera. Här kan du hitta allt från kattens vanliga hälsningar och småprat till kärlekslockrop trygghet. Sådant som man kanske inte tänkt på när man skaffade katt. Väldigt lärorik. Jag kan säga att jag redan lärt mig så mycket från boken! 
 
Tidigare i veckan fick jag ta del av Auroras första kärlekslockrop och det var nästan som att jag ville gå och be om ursäkt till grannarna. Hon var helt galen! Men som tur är så är hon lugn och fridfull nu! ♥ Så då var det väldigt intressant att ta del av just det kapitlet i boken!
 
 
från 100 sätt att vara som din katt!
100 sätt att vara som din katt - Susanne Schötz - boktips - böcker - celia haddon - forum bokförlag - kattens hemliga språk