SLOW FASHION på Karisma

Hållbart mode, ett ämne som blir mer och mer aktuellt för varje år som går. Ett ämne som jag tycker blir viktigare och viktigare. Igår hade jag äran att delta i ett event som anordnades av Michaela Finne, Frukostflickorna och Ida-Maria Skytte på Karisma. Temat för kvällen var Slow Fashion och bland föreläsarna kunde man hitta Michelle Blomqvist (Lasting Closet) och Emma Simons som jobbar på Karisma och som äer smyckesdesigner. 
 
Det bjöds på lite bubbel, smått och gott och lite mingel förståss. Även mycket inspirerande föreläsningar om hur man kan uppnå en hållbar livsstil samt hur man åstadkommer en hållbar garderob.
 
 
Vi fick också gå omkring i butiken för att spana in vackra plagg! Bland annat de här vita skorna föll mig i smaken! 
 
 
Såhär såg jag ut under kvällen, i en ny tröja som jag fyndat second hand! 
 
 
Både Emma Simons och Michelle höll inspirerande föreläsningar om en hållbar garderob, hur kläder påverkar vår miljö och vad vi kan göra för att köpa mindre kläder och kanske använda våra plagg några månader längre. 
 
 
Michelle hade tagit fram sju tips på hur du kan vara mer miljövänlig samt hur du kan bygga upp din hållbara garderob. Faktiskt så det här senaste året så har jag nästan köpt alla mina kläder second hand. Jag har blivit riktigt bra på att fynda grymma plagg! 
 
 
Med mig under kvällen hade jag Elin och Anna-Sara, mina partners in crime! ♥
 
Det var minsann en inspirerande kväll med ett ämne vi absolut behöver prata mera om! Tack Michelle och Emma för inspirerande föreläsningar och Michaela och Ida-Maria för ett härligt event! 
Karisma - Vaasa - bubbel - emma simons - frukostflickorna - hållbar garderob - hållbart mode - lasting closet - michaela finne - michelle blomqvist - miljövänligt - second hand
5
Emma Engström

Vilket himla härligt event det lät som! :D <3

Ida - foto & häst

Men så roligt!! Härliga bilder :D Och så fin outfit :)

Svar: åh tack Ida!
Hemma Hos Felicia

Linnea Kinis

Vad trevligt det såg ut:)

Anita

Trevligt :)

Svar: det var det!
Hemma Hos Felicia

Michelle

Tycker eventet blev så lyckat med härliga diskussioner så vad roligt att läsa att du också gillade det! :)

Svar: jag med, det var så lärorikt! Tack! <3
Hemma Hos Felicia