161019

Torsdag morgon och jag har precis avnjutit två koppar kaffe och en magisk frukost. Kan det bli bättre? Igår hade jag också turen att ha en ledig dag så nu är jag redo för en helg i jobbets tecken. Jag såg klart serien The Sinner på Netflix igår (se den), såg en disneyfilm, bakade, åt god middag och avslutade dagen meden halv timmes kvällspromenad. Vädret var ju heller inte det bästa så dagen spenderades till största del inomhus. 
 
Men, här kommer ett par bilder från gårdagen:  
 
Lägenheten är någorlunda städad och fin, det brukar bli så när jag har lediga dagar. Jag provade också mitt senaste loppisfynd, denna fina klänning ni ser här ovan. Den blev min för bara 2 €. Kankse inte den bästa årstiden för den, men den kan få vänta på vårens varma solstrålar. 
 
Här ser ni också en bra bild på min spegel jag köpte för några veckor sedan. Älskar den!
 
 
Jag har provat på Food Pharmacys scones recept, som innehåller vita bönor. Det var spännande. Jag var lite skeptisk där ett tag när jag skulle ta dem ut ur ugnen men de smakade bra. Det är väl det som är det viktigaste. Men nog är det vanliga sconesreceptet godast om jag får säga det själv, men älskar att prova på nya recept och nu kan jag ju bocka av detta. 
 
 
Aurora älskar gardiner, eller rättare sagt att bita i dem. Häromdagen upptäckte jag ett stort hål i de jag har i vardagsrummet. Förstår inte hur hon lyckas. Så hos mig hittar man inga dyra gardiner utan alla är i princip loppisfynd!
 
 
Jag var faktiskt in en snabb sväng till Gina Tricot igår för att prova lite kläder inför min födelsedag. Jag är ute efter något som får alla att falla av stolen, if you know what I mean. Men det var helt enkelt svårare än vad jag trodde att hitta den perfekta outfiten. Men provade iallafall ett par outfits för att få inspiration och klickade senare hem något som jag hoppas ska sitta som en smäck! 
 
(dock är jag lite förälskad i denna kjol, men den fick inte följa med mig hem)
food pharmacy - gina tricot - loppis - scones - second hand
1
ISA

Åh loppisfynd kan ju göra en riktigt lycklig! Du var SÅ fin i den. Och spegeln var SÅ fin. Tycker det där verkar varit en himla mysig dag. Kram <3